Avatar billede compac Seniormester
01. februar 2008 - 20:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Anskaffelse af ny 22" LG wide lcd

Jeg har anskaffet en ny LG-skærm på 20". L200WJBF.
Men jeg er noget utilfreds med billederne på den. Ifølge brugsanvisningen skal opløsningen sættes 1680x1050, men det giver nogle meget små bogstaver. Såfremt jeg ændrer på talllene bliver skriften større, men mere utydelige og uden mulighed for at kunne justere dem.
Når der vises et skærmbillede bliver det trukket ud over hele skærmen, så folk bliver helt skæve i ansigtet.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
01. februar 2008 - 21:10 #1
En LCD "skal" køre den angivne opløsning. I dit tilfælde 1680*1050

Din skærm er i forholdet 16:10. en "alm" skærm er i 4:3

Hvis du strækker et 4:3 billede af en fodbold til 16:9 så bliver den oval.

De små bogstaver er noget du må lære at leve med. En stor lcd giver ikke større objekter men mulighed for at vise flere ting på samme tid.

//akj
Avatar billede compac Seniormester
01. februar 2008 - 21:25 #2
De små bogstaver kan i det mindste gøres noget ved. (bedre briller). Det er straks være med billederne, som bliver noget forvrængede.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
01. februar 2008 - 21:37 #3
Er det x/y forholdet på billederne eller er det farverne ?

Du kan evt prøve, under display properties (højreklik desktop - properties) fanebladet apperance, at vælge large fonts.

//akj
Avatar billede compac Seniormester
01. februar 2008 - 21:53 #4
Ja, det forøger skriftstørrelsen en hel del. Men kun Windows egne tekster. Dvs. indholdet i internetvinduer, dokumenter osv. forbliver uændrede.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
01. februar 2008 - 23:11 #5
i IE kan du ændre fontsize under view - textsize.

//akj
Avatar billede compac Seniormester
02. maj 2008 - 18:08 #6
takker - læg et svar
Avatar billede compac Seniormester
01. december 2008 - 12:40 #7
oprydning