Avatar billede elisen Nybegynder
28. januar 2008 - 15:05 Der er 15 kommentarer

Fladskærm (fjernsyn)

Hey..

Jeg overvejer at købe en fladskærm, men må indrømme at jeg ikke rigtig har forstand på det.. Hvad er forskellen på HD-ready og HD FULL..? Er der nogen der kan finde nogle gode tilbud på nettet, eller kan det bedre betale sig at købe det i tyskland?? Jeg overvejer et 42'' til maks. 9000-10000..

På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2008 - 15:09 #1
HD ready betyder, at den er klar til HD, men ikke med tuner monteret, en HD full er klar til HD med alt monteret.
28. januar 2008 - 15:14 #2
Avatar billede elisen Nybegynder
28. januar 2008 - 15:18 #3
hvad er HD helt præcis? Hvis man køber med HD ready, så skal man købe en tuner?? hvad koster sån en`?
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2008 - 15:22 #4
HD er den nyeste sendetype i topkvalitet.
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2008 - 15:23 #5
Sendetype(billedtype)
Avatar billede elisen Nybegynder
28. januar 2008 - 15:25 #6
håber der er nogle der kan komme med et konkret eksempel på en god fladskærm, til under 10000
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. januar 2008 - 16:26 #7
jeg bliver lige nødt til at rette lidt på peet-49:
HD ready betyder at skærmen kan køre HD tv i laveste opløsning modsat Full HD betyder at det kan køre HD tv i højeste opløsning 1920 X 1080(tit angivet som 1080p)

Om der står Full HD eller der står HD ready har intet med digitaltuner at gøre, begge kan indeholde en digitaltuner.

DVB-T for landbaseret digital tv (antenne)
DVB-C for digital kabel tv
DVB-S for digital sattelit tv

HD tv står for High Definition tv ellr på dansk høj opløsning
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2008 - 16:56 #8
cool m f> Der skal en HD tuner til, før den kan vise HD-TV/DVD
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. januar 2008 - 17:44 #9
@ peet-49: jeps der skal en HD tuner til før den kan modtage HD tv, men da ikke for at vise DVD. Derudover har det stadig ikke noget at gøre med om den er indbygget i skærmen eller den købes seperat

du startede med at skrive: "HD ready betyder, at den er klar til HD, men ikke med tuner monteret"  Dette er ikke korekt, du kan sagtens få skærme der er HD ready og som har DVB tuner indbygget.

Du fortsætter med at sige dette her: "en HD full er klar til HD med alt monteret" Dette er heller ikke korekt da der også er skærme i Full HD UDEN DVB tuner

Vil du ikke give mig ret i det ??
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2008 - 17:51 #10
Det lyder næsten som"SB" jeg har ikke tænkt mig, at gå ind på tekniske finesser, det berettiger spørgsmålet ikke til.
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2008 - 18:05 #11
Men ellers har du ret.
Avatar billede elisen Nybegynder
28. januar 2008 - 18:30 #12
jeg siger tak for HD-svaret.. så er det forstået.. Full=høj og god opløsning.. HD-ready=lavere og knap så god..
Kan i så også hjælpe med at finde et godt fjernsyn til en ok pris? som sagt gerne 42''
Avatar billede elisen Nybegynder
28. januar 2008 - 23:46 #13
Nu har jeg siddet og kigget i et stykke tid og har forstået det sådan, at HD full er bedre end HD ready..
Hvilke af disse er så bedst?:
Nr. 1: http://www.pc-netto.dk/produkt/1000083357/
Nr. 2: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/LE40S62A_(Wupti).html
Nr. 3: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/LE40S62A_(Wupti).html

Hvis man ser bort fra prisen er Nr. 1 jo nok bedst?? Men til prisen, hvad er så bedst?? håber der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
29. januar 2008 - 01:06 #14
hmmm, måske er det bare mig, men er # 2 og # 3 ikke det samme
du beder os sammenligne et plasma tv og et lcd tv, det er ikke ret nemt
jeg henviser lige til det link karise_larry lagde tidligere i denne tråd. der kan du læse en masse om de forskellige begreber

dette her er i Full HD og med DVB-T tuner.
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/-LE40M86_(Wupti).html

men der er mange faktorer der gør sig gældende her.
hvis du f.eks har kabel tv skal du jo nok ikke bruge DVB-T men derimod DVB-C

@ peet-49 hmmm SB, er det scream-brille du mener, hvad er der blevet af ham/hende, det er længe siden jeg er stødt på det navn
Avatar billede elisen Nybegynder
29. januar 2008 - 10:13 #15
Sorry.. jeg mener selvfølgelig http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/42PFL7662D_(Wupti1).html...
Jeg kender bare ik forskellen på Plasma og lcd tv