Avatar billede Skynet Mester
23. januar 2008 - 21:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

testning server?

Hej

Jeg har for første gang sat mit site op i DreamWeaver, men
Jeg kan ikke oploade mine filer fra local til remote eller testing server, jeg får denne fejlmeddelelse:

Started: 23-01-2008 21:13

default.aspx - error occurred - An error occurred - cannot put default.aspx.  Adgang nægtet.
test.aspx - error occurred - An error occurred - cannot put test.aspx.  Adgang nægtet.
test_html.html - error occurred - An error occurred - cannot put test_html.html.  Adgang nægtet.

File activity incomplete. 3 file(s) or folder(s) were not completed.

Files with errors: 3
default.aspx
test.aspx
test_html.html

Finished: 23-01-2008 21:13
Avatar billede Skynet Mester
23. januar 2008 - 22:04 #1
jeg har nu fundet ud af at det er fordi jeg ikke havde rettighed til at gemme, men nu får jeg dog denne fejl

XML tolkningsfejl: ikke well-formed adresse: file:///c:/Inetpub/wwwroot/ifitness/default.aspx linje 1, kolonne 2:<%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" ResponseEncoding="utf-8" %>
-^
Avatar billede Skynet Mester
23. januar 2008 - 22:16 #2
jeg kan nu se at jeg godt kan komme ind på http://localhost/ifitness/html_test.html men ikke min default.aspx giver 404 fejl, måske er det fordi der er noget galt med IIS
Avatar billede thomaskramer Juniormester
26. januar 2008 - 00:54 #3
Fandt du ud af hvad der var galt?

Jeg har præcist samme problem - og aner ikke hvad der er galt
Avatar billede Skynet Mester
26. januar 2008 - 12:08 #4
jeg arbejder stadigvæk på at løse det. Jeg skriver igen hvis jeg finder en løsning
Avatar billede thomaskramer Juniormester
26. januar 2008 - 12:28 #5
Jeg har vist fundet svaret - det er fordi asp ikke er registreret i iis.

se mere her:

http://www.eksperten.dk/spm/816568
Avatar billede Skynet Mester
26. januar 2008 - 21:25 #6
Hej

ok tak for det. jeg har fundet ud af at det var fordi skype brugte port 80, så hvis du enten ændrer port på din website eller lukker skype skulle IIS gerne virke.
Avatar billede Skynet Mester
26. januar 2008 - 22:40 #7
nu er alle problemer løst, det viste sig også at ASP og ASP.NET ikke var slået til som standard på IIS Vista, jeg skulle ind i mappen world wide web og afkrydse de to typer..