Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 22:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vga eller dvi

Hey...

jeg skal have mit medie center tilsluttet mit tv ( 37" lcd )
tv´et har hdmi og vga , medie centeret har vga og dvi.
er dvi ikke bedre end vga ??? nogen problemer med evt opløsning ??
har læst man kan få en adapter fra dvi til hdmi - er det løsningen ??
Avatar billede madshammer Nybegynder
22. januar 2008 - 00:09 #1
Jo, med DVI har du mulighed for en højere opløsning end med VGA.
DVI er stortset det samme som HDMI, med den forskel at DVI kun er billede, hvorimod HDMI både er lyd og billede. Dvs. hvis du bruger sådan en DVI-HDMI adapter får du billede i høj opløsning, men ikke lyd... så skal du bruge et jack-til-phono kabel for at få lyden over på fjernsynet - og det kræver så også at TV'et ikke slår phono-indgangene fra, når du tilslutter HDMI.

mvh.
madshammer
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2014 - 18:13 #2
lukket