Avatar billede japping Nybegynder
05. januar 2008 - 20:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

objekt i vb.net.

Jeg har et objekt som ønskes anvendt i vb.net. Jeg kan se der medfølger en række class-filer, men hvordan gør jeg objekterne tilgængelige i vb.net ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2008 - 20:56 #1
Du skal ikke bruge class filer men en dll fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2008 - 20:58 #2
Tilføj ref til dll fil i dit projekt.

Importer namespace.

Brug klasser.
Avatar billede japping Nybegynder
05. januar 2008 - 21:29 #3
Jeg får fejlen:
Error    3    Filen eller assemblyen 'vjslib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet.    C:\Documents and Settings\Jan Pietraszek\Dokumenter\Visual Studio 2008\WebSites\WebSite5\Web.Config    22
filen web.config ligger i samme mappe som progektet. Hvor skal filen ligge ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2008 - 21:42 #4
Hm.

Jeg gætter på at du skal installere http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=E9D87F37-2ADC-4C32-95B3-B5E3A21BAB2C&displaylang=en
og distriburere vjslib.dll fra den samme med din app.
Avatar billede japping Nybegynder
05. januar 2008 - 21:55 #5
Det virkede. efter installation oprettede jeg en ref. og programmet kan køre.

Takker mange gange for prof. hjælp .... som sædvanligt.

Læg et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2008 - 23:14 #6
kommer her