Avatar billede thlund Nybegynder
14. december 2007 - 11:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tjekke datatable for gengangere over flere kolonner (select)

Hej

Har oprettet en datatabel med data fra flere forskellige databaser. Jeg har nu brug for at tjekke om der er gengangere. Gengangere er for mig defineret ved at data i to kolonner er det samme.

Jeg kan selvfølgelig godt tjekke alle rækkerne en for en, men jeg kunne godt forestille mig at der var noget smartere... Måske gennem select, men jeg kan ikke rigtig gennemskue syntaksen til select kommandoen når jeg skal se på flere kolonner.

Tak
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2007 - 02:46 #1
prøv:

SELECT felt1,felt2,COUNT(*)
FROM tabel
GROUP BY felt1,felt2
HAVING COUNT(*) > 1
Avatar billede thlund Nybegynder
17. december 2007 - 11:35 #2
Hmmm

Er det ikke almindelig SQL...

Jeg kan ikke få det til at virke i datatable.select - der er vist en lidt anden syntaks der (tror jeg)

Tak
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2007 - 02:14 #3
Jo.

Hvis du har læst op fra databasen og ind i memory, så tror jeg at du bliver nødt
til at slette.
Avatar billede thlund Nybegynder
18. december 2007 - 09:55 #4
Jeg kan simpelthen ikke finde en ordentlig beskrivelse af hvordan syntaksen - den komplette i hvert fald - er for datatable.select ???

Er der nogen der kan hjælpe med det...
Avatar billede thlund Nybegynder
06. juli 2010 - 10:39 #5
Vist på tide at lukke