Avatar billede justrace Novice
11. december 2007 - 01:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprette link der åbner ny fane i IE

Hej

Jeg er ved at oprette en hjemmeside, og når jeg laver links, kan jeg kun vælge samme side, ny side , osv, men ikke ny fane.

Nogen der kan hjælpe med evt. kode der skal skrives ind i HTML-delen i FrontPage. (FrontPage 2002 SP3)
Avatar billede w13 Novice
11. december 2007 - 04:09 #1
Fanerne blev først indført i nyeste version af IE. Så det du ønsker at lave, bør du nok undgå, for at gamle/andre browsere kan være med.
Avatar billede justrace Novice
26. december 2007 - 00:54 #2
Hm?
Avatar billede w13 Novice
26. december 2007 - 11:19 #3
Hm! =)
Avatar billede justrace Novice
26. december 2007 - 11:31 #4
>w13: Jeg fik jo ikke svar på mit spm. men kun at jeg bør lade være. Det må vel være op til mig, hvordan mine sider skal virke? God jul.
Avatar billede w13 Novice
26. december 2007 - 11:37 #5
Ja, men jeg brokker mig heller ikke. =) Jeg var bare ikke sikker på, hvordan jeg skulle forstå "Hm?". Jeg ønsker ikke point for at sige, du ikke kan lave det. =)
Avatar billede w13 Novice
26. december 2007 - 11:45 #6
Hov, jeg glemte lige: jeg har aldrig set en kode, der gør det, du ønsker, men måske - måske ikke - er den blevet indført i IE7 sammen med tabsene. Den vil dog ikke kunne virke i Firefox, Safari, Opera, Netscape, osv. I disse vil brugeren blot få en fejlmeddelelse.
Avatar billede justrace Novice
26. december 2007 - 12:00 #7
Ok, det var også bare ment som forklaring på hvorfor jeg lukkede. Min hjemmeside er kun til privat brug, altså som startside med links jeg bruger tit, ren hobby.

Når man klikker på et link kan man vælge om der skal åbnes nyt vindue eller samme side eller...

I ie7 trykker man på ctrl. klik for ny fane, så det er vel bare at få kommandoen ctrl. ind før koden til linket?
Avatar billede w13 Novice
26. december 2007 - 12:27 #8
Ja, men desværre kan man ikke med JavaScript udløse (/simulere) tryk på taster. =( Ellers ville det ikke være noget problem.
Avatar billede justrace Novice
26. december 2007 - 21:33 #9
Jeg bruger også HTML, som spørgsmålet også indikerer da jeg har stillet det under "FrontPage".
Avatar billede w13 Novice
26. december 2007 - 21:52 #10
Det kan heller ikke laves med HTML. =) Så vidt jeg ved, kan det ikke laves med noget.