Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 11:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor ser jeg min webservice's hukommelsesforbrug?

Hej Folkens

Jeg har en ganske almindelig webservie som henter noget data fra en sql db, fylder en objekt struktur med data og returnere strukturen.

Hvordan ser jeg memmory usage for min webservice? Gerne pr request.

På forhånd tak! :-)
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 11:44 #1
har du prøvet at bruge trace?
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 13:25 #2
Jeg har ikke det tætteste forhold til trace, men jeg kigger lige på det.
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 13:35 #3
hm. jeg har slået trace til i web.config og kigger på statsne i trace.axd men kan ikke lige se max memory forbrug noget sted :?)
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 13:43 #4
du kan ikke se max, bare forbrug for hver kald...

Men du kan jo også kaste en performance monitor efter den, så kan du også logge over længere tid, hvis du har lyst til det... der er næsten igen grænser for hvad du kan få at vide i den...
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 14:17 #5
Det lyder som en god løsning. Jeg kender bare ikke meget til performance monitors. Kan du eventuelt give en guide eller lige nævne hvilke klasser jeg skal/kan bruge for at se memory usage?
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 14:18 #6
forresten, hvor ser man forbrug for hvert kald i trace.axd?
har du et screendump eventuelt? mail: mjg@er.dk
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 14:30 #7
du har mange spørgsmål lige der... performance monitor er indbygget i windows, du kan bare bruge den, du behøver ikke kode løsningen...

Mht. Trace: har du sat trace= true i web.config og page output =true?
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 14:45 #8
nej, brugte page output =false, ser gennem trace.axd..:
<system.web>
  <trace enabled="false" pageOutput="false" requestLimit="20" traceMode="SortByTime"/>
</system.web>

prøver lige på din måde.
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 14:46 #9
ups... trace enabled=true self.
Avatar billede ttgeek Nybegynder
07. december 2007 - 14:49 #10
Nah, det er de samme info som i http://localhost/tace.axd .  Hvad for en attribut/kolonne skal jeg lede efter?
Avatar billede ttgeek Nybegynder
08. december 2007 - 17:43 #11
Ladyhawke, har du et forslag til hvad jeg skal overvåge i perfmon?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. december 2007 - 20:02 #12
kig under web service...
Avatar billede ttgeek Nybegynder
10. december 2007 - 19:29 #13
Her er en udførlig guide til hvordan man performance tester og forslag til hvilke parametre man skal se på, når man overvåger en service eller et website.
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms998581.aspx