Avatar billede akirkeby Nybegynder
02. december 2007 - 10:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DVI tilslutning på bærbar via portreplikator

Hej

Jeg vil gerne benytte DVI tilslutningen på min fladskærm, for at få det bedste ud af den.

Skærm: HP w2207
Portreplikator: HP EN488AA
Bærbar: HP NX7400 (RH405ET)

Der er ikke DVI udgang på den bærbare, men det er der på portreplikatoren.

Skærmen virker fint med VGA-tilslutning. (Bortset fra at strømforsyningen til portreplikatoren forstyrrer billedet)

Skærmen søger selv efter signaler, men når DVI-kablet er sat i finder den ingenting og skriver hurtigt: "Entering sleep mode".

Kan I hjælpe? - eller kan det ganske enkelt ikke lade sig gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2007 - 11:20 #1
Grafikkortet i din bærbare understøtter vel ikke DVI.
Avatar billede akirkeby Nybegynder
02. december 2007 - 17:19 #2
I enhedshåndtering står der:

Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family

Hvilket vel betyder, at grafikkortet hedder: Intel GMA950

Og i Intels beskrivelse står der, at den kan:

http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm

Så bør det ikke fungere?
Avatar billede akirkeby Nybegynder
29. august 2010 - 13:23 #3
For at lukke dette spørgsmål.

Jeg har igennem længere tid kørt med portreplikatoren med 2 forskellige Dell bærbare Latitude D620 og D830.

Og umiddelbart virker det ret stabilt med D620, mens D830 typisk ikke virker.

Jeg kører med både VGA og DVI, så hvis den ene ikke virker, så kører den bare på den anden.

Men en rigtig løsning fandt jeg ikke - men jeg har i begge tilfælde et flot billede.