Avatar billede lomax Nybegynder
27. november 2007 - 17:27 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Div. driver opdateringer..

Hey eksperter :)

Da min pers. ekspert er taget til mellem amerika og efterladt mig med en ny HD, tænkte jeg at i kunne hjælpe..

Har lige købt ny HD og install. win XP (32 bit) men er i tvivl om hvilke driver opdateringer (bios, chipset mm) jeg burde install. Har brugt noget tid på at google, men med min manglende viden, opstår der gerne flere spørg end svar ;). Så frygten for at lave mere skidt end godt, med trial and error, sender mig altså herind til de pædagogiske eksperter - hehe..

Comp Info:

Manufacturer    ASUSTeK Computer INC.
Model            A8N-SLI
Version            1.XX

Chipset Model    nForce4 Memory Controller
South Bridge    nForce4 PCI to ISA Bridge
SMBus            Nvidia Corp nForce4 SMBus @4C00h
SMBus            Nvidia Corp nForce4 SMBus @B000h

CPU            AMD Athlon 64 3500+
Cpu Socket    Socket 939

BIOS Version    Nvidia - 42302e31
Version    ASUS    A8N-SLI ACPI BIOS Revision 1001

(netkort)
Model            NVIDIA nForce Networking Controller
Model            1394 Net Adapter

DriverDesc    NVIDIA GeForce 7300 LE (Driver            163.75_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe)

Det tror jeg vist var hele dåsen. Hvis der skulle mangle noget siger i bare til.

Til sidst skal det siges at jeg ikke er ude i at skulle ramme den højeste benchmark muligt, den skal bare køre godt og stabilt.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2007 - 17:34 #1
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2007 - 17:36 #2
Du vælger motherboard
          socket 939
          A8N-SLI
Avatar billede lomax Nybegynder
27. november 2007 - 20:09 #3
Hey peet-49.

Tak for svar.

Jeg har faktisk været derinde inden jeg skrev her. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvilke drivere jeg har brug for at install. Må indrømme at de enkelte drivere desværre ikke siger mig ret meget. Har nok behov for noget mere specifikt - desværre.
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2007 - 20:34 #4
chipsetdriver samt driver til grafikkortet. Kører systemet ellers godt nok, skal du holde dig fra biosopdatering. Automatisk windowsopdatering skal være aktiveret, diskoprydning og defrag gøres hyppigt. Desuden testes for spyware/virus ofte.
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2007 - 20:41 #5
Når der skal mont. en ny harddisk eller der er udført en formatering på den nuværende harddisk, som indeholder styresytemet, så skal der installeres div. drivere igen.
De vigtigeste er chipset, netkort, grafikkort og lyd.
(bios er kun nødvendig hvis der er behov for updatering af hardware understøttelse)
Chipset driverne kan også indeholde netkort driver osv.

Men har du f.eks "løs" monteret Grafikkort, netkort og lydkort, så har du sikkert også nogle driver cd`ere til dem.
Ellers skal du på producentens hjemmeside og hente driverne der.
Når du har installeret XP og derefter disse drivere, så gå på windows update og hent de opdaterinegr der - det er muligt at der er nyere versioner af graffikkort drivere osv.

Nå men, der er faktisk kun disse 2 du skal hente fra ASUS siden, retsen må du have drivere til på cd, eller hent via Nvidia (grafik)osv.

Driver til chipset (bundkort)
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/nvidia/Chipset_WINXP32_V665.zip

Driver  til Lydkort:
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ALC850/ALC850_5750.zip
Avatar billede lomax Nybegynder
01. december 2007 - 18:14 #6
Nå så har jeg endeligt fået tid til dåsen mellem julefrok. :)

Kommer du ikke med et "svar" haverslev så du kan få points.

Mange tak for hjælpen...
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2007 - 08:38 #7
Så gerne og selv tak :-)