Avatar billede erikjp Nybegynder
24. september 2007 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

http://mdom.dk virker http://www.mdom.dk virker ikke!

Jeg har købt et domæne hos gratisDNS
http://energisparepære.dk virker fint.
bortset fra at ikke alle browsere kan læse "Æ" - så det fungerer nogenlunde.
Jeg kan dog ikke få www.energisparepære.dk til at virke, selv om jeg synes jeg følger gratisDNS' anvisninger.
Jeg er ikke den store nørd til det, så det kan godt være at der skal den store malerpensel til hvis jeg skal forstå det.

På forhånd tak
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 16:56 #1
Er det en server du selv styrer med websitet på? Det skal også sættes op på serveren.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 16:57 #2
Det ser ud til at der ikke er en www a records, hvis du opretter den som et alm. subdomain hos gratisdns
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2007 - 17:06 #3
Det er ikke nødvendigt med en A-record når man laver en CNAME.

$ host www.xn--energisparepre-cjb.dk
www.xn--energisparepre-cjb.dk is an alias for www.xn--energisparepre-cjb.dk.

Men som vi kan se så laves der en alias for www.... som peger på www.... Den går ikke.

Din CNAME skal pege på  xn--energisparepre-cjb.dk
Avatar billede erikjp Nybegynder
24. september 2007 - 17:17 #4
Jammen jammen!! Jeg er ikke så klog. Nu loggede jeg lige ind. Dette er hvad der står i min CNAME, hvor jeg har prøvet at få det til at virke .Hvad skal ændres?
CNAME (Alias -> A record)
Vært                    Kanonisk navn            TTL
*.energisparepære.dk    www.energisparepære.dk    43200
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2007 - 17:18 #5
*.energisparepære.dk    energisparepære.dk    43200
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 17:23 #6
Men det have virket med den opsætning, hvis det www sub var lavet :D  At det så er unødvendigt er en anden sag
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 17:25 #7
Eller have lige overset den stjerne record.. Nå, men skidt det er jo løst nu :)
Avatar billede erikjp Nybegynder
24. september 2007 - 17:59 #8
Har lige ændret, og det virker allerede... I er geniale herinde!
Avatar billede erikjp Nybegynder
24. september 2007 - 18:07 #9
Og lige en ting til- helt ny... kom til at give dig go karma... Men du skal da også have mine 30 point. Hordan får du dem?
Avatar billede erikjp Nybegynder
24. september 2007 - 18:38 #10
Nå jeg har læst mig til at der er en der skal lave et svar. erikjacobsen - vil du ikke lave et svar uden at skrive noget, så jeg kan få lukket spørgsmålet og uddelt point til dig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2007 - 18:41 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak. Jeg gætter på bacardil også afslår. Så du skal bare svare selv, og acceptere dit eget svar.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 18:53 #12
Jep.. Det er belønning nok at kunne hjælpe ;)
Avatar billede erikjp Nybegynder
24. september 2007 - 19:21 #13
Og så siger jeg mange tak... -