Avatar billede scopionius Nybegynder
23. september 2007 - 22:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

anonyme mails?

I forbindelse med begrebet sikkerhed, ja så tænkte jeg egentlig på de mange typer webhoteller der udbydes. Hvor sikker kan jeg være på at personer ansat hos disse udbydere ikke sidder og snager i mine mails? Dette uanset om det er anerkendte TDC, Tele2, eller mange af de lidt mere anonyme?
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. september 2007 - 23:07 #1
Mon ikke de har nogle sikkerhedsprocedurer nogle af stederne. Men ellers så må man jo se realistisk på det. Mon ikke de fleste administratorer har andet at lave end at begå ulovligheder på et sådan område plus at de nok også har andet at brugen siden på.

Men teknisk er det jo muligt, men umuligt at vide.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2007 - 07:03 #2
internetmails er i forvejen ikke det mest sikre kommunikationsmiddel, hvis du ønsker at folk ikke skal kunne læse med.

I principet kan folk der sidder "tæt på dig" på nettet, også læse dine email vha. packetsniffere.  Men det er sjælendt interessant :-)

Hvis man er lidt paranoid anlagt, kan man altid kryptere sine emails, så er man sikker på at det kun er modtageren der kan læse dem...
Avatar billede scopionius Nybegynder
24. september 2007 - 14:28 #3
Hvordan krypterer jeg mine mails?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2007 - 14:43 #4
f.eks. med PGP  (fandt http://www.cgeep.com som jeg dog ikke har prøvet).

for at modtageren skal kunne læse dine mails, skal vedkommende have (de)krypteringssoftware, samt I skal udveksle offentlige nøglefiler.
Avatar billede scopionius Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:53 #5
Takker, vil I have point?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:33 #6
fandt du en løsning ?
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2007 - 16:43 #7
<ole>

Hvordan sikrer du dig, du kan tale i telefon, uden nogen lytter med? Hvordan sikrer du dig, dine samtaler med offentlige ansatte forbliver fortrolige? Den slags kan man jo ikke i virkeligheden engang diskutere sikkert med sin advokat!

- men på den anden side er det jo rigtig nok at: Bare fordi, man er paranoid, betyder det ikke, de andre ikke er efter én!  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede scopionius Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:45 #8
Olebole> du har helt ret, intet kan være sikker, men jeg har s.. ikke alt for meget tillid til de mange nye selskaber der dukker op med lynets hast, men det må jeg vist lære at leve med.
Avatar billede scopionius Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:48 #9
fsconsult.dk> jeg arbejder videre med mulighederne, men det vil nok være for meget forlangt at modtagerne skal kunne indrette deres postsystem m.h.t. kryptering. Jeg skriver daglig til ret mange og konstaterer at ikke engang alle lukker deres mail op inden for relativ kort tid. Så de er vist ikke nørdet og ved helt sikkert intet om hvordan man gør.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. november 2007 - 08:14 #10
ret beset kan du jo ikke vide hvor ofte folk åbner deres postsystem, men bare se at de ikke svarer :-)