Avatar billede tjacob Juniormester
23. september 2007 - 12:45 Der er 1 løsning

Problemer med debuggeren i VBE2005

Jeg har det problem at hvis jeg kører med store variable (string arrays på ca. 500 kb) og indsætter et breakpoint for at se på variablen, så flipper min IDE ud. For det første så skriver den ikke alle de tilskrevne værdier i diverse debug vinduer (den skriver bare ? der hvor der skulle være værdier). Ved gentagne kørsler skriver den mindre og mindre, for tilsidst at crashe IDE. Men det er kun i debug vinduerne, variablerne holder værdierne godtnok (fandt jeg ud af efter mange tests). Jeg har netop geninstalleret VB Express 2005, så det ret mystisk.

Jeg oplever desuden at når jeg starter en solution op, så de første par gange hvor koden skal autocomplete (f.eks. ved erklæring af variable), så kæmper min computer virkelig for at følge med. Det undrer mig meget: Jeg har en 3 GHz Pentium 4 med 2 Gb RAM. -Kører XP.

Nogen der har oplevet noget lignende, og hvad kan jeg gøre ved det?

Jeg har selv en mistanke om at det måske er .NET 3.0 der skaber problemet, men det er et rent gæt.

/tjacob
Avatar billede tjacob Juniormester
27. september 2007 - 15:13 #1
Nå, her after en uge må jeg hellere lukke....