Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
09. juli 2007 - 02:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fiberforbindelse og serverhosting?

Hejsa Allesammen

Der vælter efterhånden 10/10 mbit eller 25/25 mbit fiberforbindelser ud af væggene i mange huse i Danmark..

Mit spørgsmål er bare.. Er det lovligt at foretage webhosting eller serverhosting på en sådan forbindelse?.. Der er selvfølgelig nok nogle generelle betingelser fra udbyder til udbyder, men kan folk generelt bare hoste som de vil på disse forbindelser? Eller skal de være oprettet som erhvervskunder mv. før sådan noget kan lade sig gøre?..

Skal man regne med at der pludselig popper en masse webhosting firmaer frem fordi folk pludselig får muligheden for at opnå en utrolig billig båndbredde?

På forhånd tak

MVH
Kasper Sand Sørensen
Avatar billede jps6kb Novice
09. juli 2007 - 08:44 #1
Umiddelbart må du jo gøre med din forbindelse som du vil, forudsat at du overholder gældende love og regler på området.

Om du må tjene penge på din forbindelse på den måde, står i din aftale med udbyder.
Derudover er det også et spm. om udbyder lukker din forbindelse ved for stort load.
Det er ikke noget jeg kunne forestille mig ville ske, men man har jo hørt om det før.

Det med en masse hosting firmaer tror jeg ikke på. Der skal stadig noget til, udover en god forbindelse, før man kan etablere sig som hosting firma. Der skal noget kapital til en god server(e) som kan klare det. Derudover kræver det også en mængde teknisk snilde.

Men uden tvivl er der nogen der vil benytte sig af det og forsøge.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
09. juli 2007 - 16:52 #2
Nu siger du de gældende love og regler på område.. Er der nogle bestemte? eller tænker du på forretningsbetingelser fra diverse firmaer eller?
Avatar billede jps6kb Novice
09. juli 2007 - 17:50 #3
Jeg mener bare, at du jo nok blive lukket ned hvis du vælger at udbyde ulovlige medier.. film osv. ;) Alt det man godt ved i forvejen, men nu spurgte du jo.
Avatar billede canzer Nybegynder
11. juli 2007 - 10:27 #4
Det er IKKE lovligt at tjene penge på en privat linje som fx dbnet eller profiber (det står i deres retningslinjer). Du skal købe en erhvervslinje hos et firma for at måtte drive forretning på en sådan linje. I teorien er det sådan set ligemeget om du så hoster en hjemmeside hvor du kører shop for små hunde, eller om du hoster kæmpe shop for hardware (shg.dk fx :)).