Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
04. juli 2007 - 21:21 Der er 11 kommentarer

Internet Explorer kan ikke vise siden

Jeg kan ikke få "kontakt" til Internet. Men det forvirrende er at ikonen i nederste højre hjørne viser at der er forbindelse.
Problemet er på min LAPTOP. Min "staionære" PC står lige ved siden af og der er fint "hul" igennem. Den bærbare har trådløs forbindelse. Laptoppen kan godt "se" min trådløse router. Jeg har forsøgt at pinge den med positivt resultat, men hvis jeg taster 192.968.2.1 ind i "menuen" i IE sker der intet....
04. juli 2007 - 22:18 #1
HAR det nogen sinde virket på omtalte PC ?
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
04. juli 2007 - 22:26 #2
ja-da... men så udløb en midlertidig licens på Norton Security 90 dages ting.... den afinstallerede jeg.... siden gik det galt
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
04. juli 2007 - 22:29 #3
Jeg har kraftigt på fornæmmelsen at der er "låst" et eller andet.... kan en Port være blokkeret?
04. juli 2007 - 23:39 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Men også pga ...Norton Security 90 dages ting.... den afinstallerede jeg.... siden gik det galt..." sætningen ...
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
05. juli 2007 - 17:16 #5
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Scan saved at 17:11:31, on 05-07-2007
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Launch Manager\LManager.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FirewallGUI.exe
C:\Program Files\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Users\Jessen\AppData\Local\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\Program Files\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.BIN
C:\Windows\system32\igfxext.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Acer\Empowering Technology\EPOWER\EPOWER_DMC.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\ERAGENT.EXE
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
F:\HiJackThis_v2.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: eLock Service (eLockService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eLock\Service\eLockServ.exe
O23 - Service: eNet Service - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eNet\eNet Service.exe
O23 - Service: eRecovery Service (eRecoveryService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRecoveryService.exe
O23 - Service: eSettings Service (eSettingsService) - Unknown owner - C:\Acer\Empowering Technology\eSettings\Service\capuserv.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: MobilityService - Unknown owner - C:\Acer\Mobility Center\MobilityService.exe
O23 - Service: PC Tools Firewall Plus (PCToolsFirewallPlus) - Unknown owner - C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FWService.exe
O23 - Service: ePower Service (WMIService) - acer - C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePowerSvc.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 2410 bytes
05. juli 2007 - 18:54 #6
Det anede mig - Rester fra dette Symantec skrald *S*

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten

* Symantec Lic NetConnect service

stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

Genstart normalt,

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

PS: Jeg er ikke heeeelt sikker ovenstående placeringe i Vista...

------------------------------------------------------------------------

Fortæl hvordan PC'en så kører nu ?
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
05. juli 2007 - 20:45 #7
OK, jeg prøver...
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
05. juli 2007 - 21:05 #8
Så er der sgu hul igennem.... mange tak for det!

Men jeg kan desværre ikke få lov til at slette mappen C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ incl. indhold.......
06. juli 2007 - 08:26 #9
Check lige med HiJackThis om der (stadig) er 'noget' Symantec der kører ?
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
06. juli 2007 - 16:56 #10
Der er ikke mere "Symantec" som kører så vidt jeg kan se....

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:56:15, on 06-07-2007
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16473)

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Launch Manager\LManager.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FirewallGUI.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Users\Jessen\AppData\Local\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\Windows\system32\igfxext.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\ERAGENT.EXE
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil9b.exe
C:\Users\Jessen\Downloads\alternativ.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [00PCTFW] "C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FirewallGUI.exe" -s
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [?????????] ??????????????e
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -startup
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Empowering Technology Launcher.lnk = C:\Acer\Empowering Technology\eAPLauncher.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nlaapi.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\napinsp.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O13 - Gopher Prefix:
O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C:\Windows\SYSTEM32\avgwlntf.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\Windows\SYSTEM32\igfxdev.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: PC Tools Firewall Plus (PCToolsFirewallPlus) - PC Tools - C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FWService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\qwave.dll,-1 (QWAVE) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\seclogon.dll,-7001 (seclogon) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - %ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe
Avatar billede gammelsmoelf Nybegynder
06. juli 2007 - 16:59 #11
Der er sikkert nogen "forbindelser" REG databasen stadigvæk. Kender du et godt program til at rydde op?!