Avatar billede dhpii Nybegynder
26. juni 2007 - 17:52 Der er 11 kommentarer

Grafikdriveropdatering, problemer, GeForce

Kære Eksperter!

Jeg har grafikkortet nVidia GeForce FX 5200.
Når jeg vil opdatere min driver via www.nividia.com, genstarter computeren automatisk efter den har loadet windows, og skal til at loade velkomstsiden. Man bliver da nødt til at lave Systemgendannelse vha. fejlsikret tilstand, og vende tilbage til den gamle driver.

Lige nu har jeg driver 81.98, og har prøvet fra drivere der er nyere og frem til det nyeste - lige lidt hjælper det. Mangler jeg et software?

Kan i øvrigt heller ikke slå Vertical Sync. fra i denne driverversion - kan i hvert fald ikke finde hvor.

På forhånd, tak!
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 17:58 #1
Har du fjernet den gamle driver i fejlsikret inden du smider den nye på ?
Har du installeret driver til dit bundkort ?
Har du installeret nyeste Dx 10 ?
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 17:59 #2
hvis du har dit ikon med geforce nede på startlinjen, så skal du højreklikke på det og vælge NVDIA kontrolpanel. Derinde vælger du "3d settings" , Så går du ind under "Use the advanced 3D image settings" ligesom mit (mit er dog på engelsk, men det er den menu udenfor den midterste af de 3 punkter at kunne vælge)

Derinde går du ind og siger "Tving vertical sync fra"
Så rebooter du efter du har sagt anved osv osv, sådan du har sørget for at instillingen bliver der og ikke remaker sig selv.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 18:10 #3
Virker det ikkie så prøv dette;

Vsync fjernes ved at gøre følgende:

1) Højreklik midt på skærmen/desktoppen
2) Vælg Egenskaber
3) Tag fanebladet Indstillinger
4) klik på Avanceret (i bunden)
5) Vælg det faneblad der har grafikkortets navn, altså XXXX eller lignende.
6) I menuen der popper ud til venstre skal du tage den der hedder noget med ydeevne/kvalitet eller sådan noget (plejer at være blandt de øverste 1-3). OBS: dette er på hukommeren, så ikke helt 100 på alle navnene.
7) Find den der hedder Vertical Sync eller Lodret Synkronisering (på dansk) og sæt den til Always Off eller Altid Deaktiveret

Hvis den står til deaktiveret i forvejen, så slå den til, gå ud og går ind og deaktiver den igen. Det er ikke altid den lige fatter det 1. gang
Avatar billede dhpii Nybegynder
26. juni 2007 - 19:03 #4
Har fundet ud af at slå Vertical sync. fra - vha. vejledning 2. tak :)

Jeg kører "DirectX 9 eller bedre" - har Windows XP.

Jeg prøver at afinstallere mine drivere i fejlsikret, for da at installere de nye. Det undrer mig bare, at jeg ikke bare kan opdatere fra de gamle til de nye. Men det er forsøget værd.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 19:05 #5
Kan du også, men dert er mulighed for fejl hvis ikke alle driver rester fjernes
Avatar billede dhpii Nybegynder
26. juni 2007 - 19:35 #6
Jeg prøvede at installere driverne fra fejlsikret (kunne ikke afinstallere dem). Det havde samme resultat som før; den når lige at vise en blå skærm med hvid skrift i en tiendedel af et sekund, før den rebooter, og jeg må lave systemgendannelse.
Avatar billede huset Praktikant
27. juni 2007 - 07:16 #7
Genstarter du i fejlsikret / F8???
Du skal IKKE installere i fejlsikret, du skal afinstallere!
Avatar billede dhpii Nybegynder
27. juni 2007 - 10:09 #8
Ja, trykkede F8 og genstartede i fejlsikret...

Da jeg ikke kunne afinstallere mine resterende drivere (kunne ikke finde Tilføj/fjern programmer eller afinstallationssti), prøvede jeg at installere i fejlsikret for at se, om det havde nogen anden effekt.
Avatar billede huset Praktikant
27. juni 2007 - 10:38 #9
kan du ikke!
Avatar billede dhpii Nybegynder
15. juli 2007 - 21:34 #10
jeg kan ikke afinstallere mine resterende drivere (eller ved ikke hvordan)..
Avatar billede huset Praktikant
16. juli 2007 - 19:09 #11
Du kan jo gøre som jeg skriver!
Genstart i fejlsikret og fjern de nuværende driver. Genstart normalt og installere en ny. Der er ikke andre muligheder. Du kan IKKE installere noget i fejlsikret