Avatar billede c1a Nybegynder
26. juni 2007 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny Router = Ustabil Forbindelse!

Hej,
Jeg fik cybercitys "nyeste skud på stammen" af routere. en Zyxel 2602H-61C, og opgraderet min hastighed til 20/1 mbt. Og siden har jeg haft enormt ustabil forbindelse. Fik det svar af cybercity, at det er en pc indstilling. Men den holder bare ikke i byretten. Her er hvad jeg har prøvet for at fixe problemet:

Køre Winsock fix,
Scanne Alt igennem for virus / malware
formatere computeren
købe et indstiks netkort (har også onboard netkort)
købe et nyt kabel

og intet virker, er godt træt af at skulle slukke og tænde min router hele tiden. Jeg ser meget streaming tv, og bruger P2P download programmer. Kan kun komme frem til at det er en fejl i routeren.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede c1a Nybegynder
26. juni 2007 - 14:11 #1
Hr forresten og ringet til cybercity support 2 gange, og prøvet at få sat hastigheden ned. Det hjalp ikke!
Avatar billede mnemic Nybegynder
27. juni 2007 - 11:12 #2
1: http://adsl2.cybercity.dk
---- opdater din firmware på din router der..

2: Sæt port forwarding op så din maskine køre med en fast IP i forhold til din router. når du er inde i din routers setup højst sandsyneligt inden under 10.0.0.1:2033 eller noget i den dur, kan du vælge NAT setup der står så "SUA" klik der så du har mulighed for at sætte din computers ip trafikken skal forwardes til.. Det.

PS: er du i tvivl om hvilke DNS indstillinger du skal sætte op i TCP/IP så kan du se dem på de billeder der er i denne artikkel:

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_650r_31/port_forwarding/find_din_ip_adresse/index.aspx

That should do it.
Avatar billede c1a Nybegynder
27. juni 2007 - 13:44 #3
Jeg bruger normalt Peer 2 peer download programmer, og forwarder altid de porte der skal. Har endda prøvet at forwarde samtlige existerende porte til min computer. Så dette har ingen indvirkning. Og min firmware er blevet opdateret (det blev den da jeg ringede til cybercity 2. gang "hov du skal liiige opdatere din firmware").

Og har som sagt både onboard og indstiks netkort, med hver sin mac adresse som der er knyttet en "fast" ip til.

Men tak for kommentaren :D
Avatar billede mnemic Nybegynder
28. juni 2007 - 09:23 #4
Det var satans! nå 2 sec, får lige fat i en idiot sikker "hvis du har cybercity skyd dig selv i foden" manual.. hang on :)
Avatar billede carlodk Nybegynder
23. marts 2008 - 00:47 #5
Tror at mnemic har haft nok tid til at finde den manual nu:P
Er problemet løst?
Avatar billede c1a Nybegynder
23. marts 2008 - 18:13 #6
problemet er blevet løst, jeg fik en ny router fra cybercity - og væk var baladen.