Avatar billede para7 Nybegynder
20. juni 2007 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Typisk opkoblingshastighed for danske forbrugere

Jeg er ved at lave en internetside med streaming video og kunne godt tænke mig noget statik på, hvad de fleste danskere har af hastighed på deres opkobling.
Jeg kunne gætte på 256k, men vil gerne hvis nogen har noget statistik et sted fra. Har ikke selv kunnet finde noget.
Mine klip vil jeg så lave, så de ikke overstiger det, som de fleste har, så klippene bliver set af flest mulige mennesker i bedst mulig kvalitet.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2007 - 14:20 #1
Med den hastighed udviklingen går, vil jeg tro en sådan statistik altid vil være forældet.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2007 - 14:32 #2
"I takt med, at forbrugerne får mere og mere at bruge bredbåndet til, opstår der et ønske om højere hastigheder på forbindelserne. For få år siden var den mest almindelige bredbåndsforbindelse i Danmark på 256 kbit/s. I dag går gennemsnitsdanskeren på nettet fire gange så hurtigt, med en hastighed på 1024 kbit/s, og alle forventer, at behovet for høje hastigheder vil stige yderligere."

Sakset herfra: http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_pre_bg_bdk
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2007 - 14:41 #3
Avatar billede para7 Nybegynder
21. juni 2007 - 09:35 #4
Tak vejmand for seriøse ord. Kan vi mon efterhånden statuere at halvdelen af alle på nettet i Danmark kan klare 1024k ??
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juni 2007 - 13:08 #5
Velbekomme, og tak for point..

Sådan tror jeg roligt du kan tolke tallene.... :-)