Avatar billede lektortl Juniormester
10. juni 2007 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke på internettet.

Min nabo, som jeg prøver at hjælpe, har fået ny PC (WinWista) og et trådløst net.
Han kører netværksinstallation fra sin egen PC (Wistaen), og laver en diskette med netværksinstallation til de øvrige maskiner i huset.
De fleste maskiner kan nu se det nye netværk (dvs. delte drev og delte printere) og internettet, men een maskine (bærbar WinXP) kan se delte drev og printere men ikke internettet.
Nu efterlyser jeg gode - og meget gerne lette - råd til problemet.
Venlig hilsen  lektortl
10. juni 2007 - 14:38 #1
... er der en 'rigtig' router imellem ?

Hvis du helt slukker alle PC'er i >1 time og DEREFTER kun tænder den 'syge' PC ?
Avatar billede lektortl Juniormester
12. juni 2007 - 11:57 #2
Hej!

Her er min nabos svar (med blankede navne og MAC-adresser, så ikke nogen skal kunne misbruge noget):

Da jeg kom hjem var alle PC slukket og jeg fulgte derfor dine instrukser, tændte XXXXX's PC som den eneste og forsøgte at gå på nettet.
Følgende skete:

Jeg søgte efter trådløse forbindelser og valgte vores netværk som en ud af to valgmuligheder.
Loggede på med anvendelse af vores netværksnøgle.
Fik derefter følgende besked:
"Trådløst netværk med sikkerhedsaktivering (WPA). Dette netværk kræver en sikkerhedsnøgle.
Du har i øjeblikket forbindelse til dette netværk.
Hvis du vil afbryde forbindelsen til dette netværk, skal du klikke på "Afbryd forbindelsen" nedenfor."

Herefter åbnede jeg Internet Explorer, med følgende resultat:
"Der er ingen forbindelse til Internettet i øjeblikket. Hvis du vil se det Internetindhold, der er blevet gemt på computeren, skal du klikke på "Arbejd offline".
Klik på "Prøv igen" for at forsøge at oprette en forbindelse.

CMD: ipconfig/all viser følgende:

Windows IP-konfiguration:
    Værtsnavn                          :    XXXXX
    Primært DNS-suffiks            :
    Nodetype                            :    Broadcast
    IP-routing aktiveret              :    Nej
    WINS-proxy aktiveret          :    Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
    Medietilstand                      :    Mediet afbrudt
    Beskrivelse                          :    Broadcom 440x10/100 Integrated Controller
    Fysisk adresse                    :    ------------------

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:
    Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks    :
    Beskrivelse                                    :    Broadcom 802.11 b/g WLAN
    Fysisk adresse                              :    ------------------
    Dhcp aktiveret                                :    Ja
    Automatisk konfiguration aktiveret    :    Ja
    IP-adresse                                    :    0.0.0.0
    Undernet maske                            :    0.0.0.0
    Standardgateway                            :
    DHCP-Server                                  :    255.255.255.255

Opsætning i "Indstillinger" i Internet Explorer svarer i øvrigt eksakt til den opsætning der er på både min og YYYYYY's bærbare PC.

Vores trådløse Router er en D-Link model DI-524UP.

Håber, det kan bruges til noget.
vh  lektortl
Avatar billede lektortl Juniormester
28. september 2010 - 11:38 #3
Det kom der ikke noget svar på, så jeg lukker spørgsmålet.