Avatar billede excelent Ekspert
05. juni 2007 - 10:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal det være DreamWeaver, GoLive eller HomeSite eller.

Anvender i øjeblikket One.Com's ahemm "webdesigner"
Dette lader dog en del tilbage at ønske.
Som novise skulle det gerne være WYSIWYG baseret
så jeg kan undgå egentlig programering.

Sprøgsmålet er så hvad skal man vælge, uden dermed
at skulle ofre flere tusinde kr for sagen.

Jeg havde tænkt mig i omegnen af 500 kr men hvis
man virkelig får noget for pengene kan 1000 kr
vel også gå an.

Så gode råd er velkomne
Avatar billede AnyFellow Mester
05. juni 2007 - 10:26 #1
Selvom det måske lyder bøvlet, foretrækker jeg at bruge Notepad (eller faktisk Notepad+).

Jeg er stoppet helt med at bruges wysiwyg-editorer, fordi jeg ikke er tilfreds med den kode de fremstiller.

I starten brugte jeg meget tid på at rydde op i koden, men efter jeg er begyndt at arbejde med CSS kan jeg lave en hjemmeside hurtigere i Notepad end i DreamWeaver.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2007 - 10:39 #2
Når man er nybegynder tror jeg ikke man kan lave en kode hurtigere i Notepad end man kan i Dreamweaver, tror du virkelig det kfisker.
Dreamweaver 8 genererer en udemærket kode, der er faktisk ingen tilretninger med mindre man slette og retter flere gange på samme side.
excelent: Jeg tror ikke det beløb du nævner slår til til nogen af dem du nævner, vi er vist oppe i 3 - 4000 kr. klassen.
Du kunne prøve at se, den danske www.stoneware.dk har en udemærket webwriter, måske kunne du bruge den og så er den gratis for private.
Avatar billede jokkejensen Novice
05. juni 2007 - 10:45 #3
Golive er vel mere eller mindre færdigt efter adobe købte macromedia - Homesite følger med dreamweaver...

Så skal man vælge mellem dine 3 forslag, bliver svaret nok Dreamweaver, da det er det eneste du kan få..

Personligt skriver jeg også selv koden, men finder meget hjælp og større effektivitet i at benytte en editor, i form af intellisence og code highlight. Ligeledes er det en del hurtigere med en fil browser i editoren, end at skulle igennem alt med notepad.

Dreamweaver er klart mit bedste bud på en fornuftigt drag and drop editor.

Du kan prøve den 30 dage gratis.

/JJ
Avatar billede excelent Ekspert
05. juni 2007 - 11:03 #4
>kfisker: det er nok for tidligt for mig med Notepad, hvor finder man i øvrigt Notepad+ ?

>jokkejensen: findes Dreamweaver i en light udgave (også prismæssig)

>mimimig: dit forslag lyder som den bedste løsning for mig lige nu
er faktisk allerede i gang med at downloade, så læg venligst et svar

tak til kfisker og jokkejensen også for input

v.h.Poul
Avatar billede AnyFellow Mester
05. juni 2007 - 11:09 #5
Avatar billede excelent Ekspert
05. juni 2007 - 11:21 #6
ok kfisker det prøver jeg
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2007 - 12:53 #7
Dreamweaver findes ikke i en light version.
Kan se der er kommet en ny version, Dreamweaver CS3, til den nette pris af Dkk 4.450,00.
Håber webwriter kan hjælpe dig her i starten, så kan du altid se om du senere vil ofre pengene og købe dreamweaver.
Venlig hilsen, Aksel
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2007 - 14:07 #8
<ole>

mimimig >> Hvad er dog det for noget vrøvl, at DW8 skulle generere udmærket kode? Det er _absolut_ ikke tilfældet! Specielt er deres behaviors skrevet i elendig, ikke valid JavaScript

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2007 - 18:46 #9
du må tænke på dreamweaver MX
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2007 - 14:11 #10
Ja, det må jeg såmænd gerne, men i såfald havde jeg skrevet DWMX - og ikke DW8  =)