Avatar billede dagreyman Nybegynder
19. marts 2007 - 22:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CMS eller et alternativ?

Hej eksperter!

Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor jeg danner skabelonen og f.eks laver nogle tabeller som kan redigeres fra et program eller ligende.

Nogle af Jer der kender til et program der kan bruges til dette eller en anden mulig løsning?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. marts 2007 - 22:27 #1
Lav siden i Dreamweaver, og lad kunden vedligeholde den med http://www.adobe.com/dk/products/contribute/
Avatar billede dagreyman Nybegynder
19. marts 2007 - 22:30 #2
Well jeg downloade contribute igår og er igang med at teste det, men måske jeg bare ikke har fundet den gyldne knap så lysshowet begynder - Men jeg vil prøve at åbne op for det igen
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2007 - 22:31 #3
www.fckeditor.org - dette kan sættes op så brugerne via et admin-sys kan editere i siderne uden kendskab til programmering. Understøtter også templates.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. marts 2007 - 22:45 #4
Avatar billede dagreyman Nybegynder
19. marts 2007 - 22:54 #5
Jeg skal kunne begrænse adgangen, så at brugeren kun skal åbne sit program vælge siden som skal redigeres. Dog er det kun det tilladte område som skal kunne redigeres.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. marts 2007 - 08:16 #6
Hvis du laver din Dreamweaverside via templates, og sætter "Editable" ind hvor andre må redigere, kan de kun komme derind med Contribute.

Du kan f.eks. låse top og menu, den er der så ikke mulighed for at rette i, mens alt andet står åbent - men selvfølgelig med direkte adgang til din CSS-fil.
Avatar billede dagreyman Nybegynder
22. marts 2007 - 21:07 #7
Nu har jeg teste contribute og har fundet en del begrænsninger.

Hvis jeg f.eks. laver en template i dreamweaver, og laver 2 redigerings felter.
1: Hvor brugeren skal kunne redigere i teksten
2: Hvor brugeren skal kunne redigere i en dropdown menu som også er lavet i dreamweaver.

"2" Kan jeg på ingen måde få til at fungere, det er sådan at min side skal indeholde en dropdown menu eller bare en anden form for menu, men det ser for mig ud til ikke kan lade sig gøre - Er det sandt eller er der forslag til en anden måde?
Avatar billede dagreyman Nybegynder
27. marts 2007 - 12:31 #8
-> Fotograf
Hvis du lige smider et svar, så får du pointene og så lukker jeg denne.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
27. marts 2007 - 13:18 #9
OK - fik du det til at "spille"  ???
Avatar billede dagreyman Nybegynder
28. marts 2007 - 18:01 #10
Jeps det virker ikke helt efter hensigten, da jeg ikke kan få det til at spille sammen med f.eks. dropdown menu eller en java menu.
Men på en eller anden vis må jeg kaste mig ud i at lave en admin side hvor man kan redigere i menuerne og derefter behandle siden i Contribute