Avatar billede wipo Mester
12. marts 2007 - 09:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PC lukker når drev startes

Min computer arbejder ellers OK - men når jeg isætter en CD/DVD/ enten i DVD drev eller brænderdrev - så lukker computeren og starter selv forfra igen - og hvis jeg ikke fjerne skiven bliver den ved  ??  Er der nogen der kan hjælpe  ? Det er lige meget hvad skiverne indeholder, om det er eller programmer/musik/film eller andet, den strejker bare.
Avatar billede nva Praktikant
12. marts 2007 - 09:58 #1
Lyder som driverfejl eller hardwarefejl. Har du prøvet at opdatere dine drivere? Eller slette drevene under enhedshåndteringen og lade dem blive fundet og geninstalleret ifm. en reboot.
Avatar billede wipo Mester
13. marts 2007 - 16:57 #2
Det har jeg prøvet - det hjælper ikke - Jeg har også prøvet Systemgendannelse - uden resultat.  Måske er jeg nødt til at formatere - men det vil jeg være slemt ked af at skulle gøre, da det medfører en hel masse besvær med diverse genoprettelser af masser programmer - mail og alt muligt andet. Så gode forslag modtages gerne.
Avatar billede nva Praktikant
14. marts 2007 - 08:07 #3
Får du nogen fejlmeddelelser i din logbog? Slet markering under 'denne computer-avanceret-start og genoprettelse-genstart automatisk' så den viser en fejlmeddelelse ifm. restart.
14. marts 2007 - 11:08 #4
... lukker den 'pænt' ned ? eller bare BOM luk ?

Hvis du har mulighed for det så fysisk skift CD/DVD drevet ?
Det jeg fisker efter er at når drevet bliver aktiveret så trækkes for meget (?) strøm - af foreløbig ukendt ørsag ...
Avatar billede wipo Mester
15. marts 2007 - 18:05 #5
Den lukker ikke pænt ned - den lukker bare - og starter med det samme igen, og hvis jeg lader skiven sidde i, laver den det samme gang på gang. Jeg er bage for at det er et eller andet hardware, sikkert på bundkortet, da det ikke er sandsynligt at begge drev går i stykker på en gang. Jeg vil oprøve at udskifte DVD´en til en anden, men har ikke tid før en gnag i næste uge, og vil så gerne komme tilbage med hvad der så sker - og måske så få flere gode råd  - det er trals hvis det er bundkortet - så kan det vist ikke betale sig at reparere den, da den er ca. 5 år gammel.
XDet næste proble der så melder sig er at det ikke er muligt at brænde en sikkerhedskopi - så der skal jeg finde på en anden metode for at flytte diverse mapper, måske en stor USB.
15. marts 2007 - 19:53 #6
90% CD/DVD drevet !!!
Avatar billede nva Praktikant
16. marts 2007 - 07:50 #7
Har du gjort hvad jeg skrev 14/03-2007 08:07:32 ?
Avatar billede wipo Mester
20. april 2007 - 16:13 #8
Til Nya og Larry:

Larry havde ret det var strømforsyningen der var årsag til fejlen. Jeg må erkende at jeg ikke selv fandt ud hvad der var galt, men opgav og indleverede maskinen til ExpressData i Hjørring der hurtigt fandt fejlen, og udbedrede den for en pris af kun kr.449.- nu kører maskinen igen uden problemer. Derfor må det være Larry der kan høste de point som var udsat - hvordan det foregår ved jeg ikke rigtigt. Hvis jeg skal gøre noget må du sige til.
I skal begge have tak for interessen og hjælpen.

MVh  Wipo
20. april 2007 - 16:53 #9
Ping...

(Deles med andre...)
Avatar billede nva Praktikant
24. april 2007 - 07:49 #10
Ingen points til mig.