Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 20:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bedre billeder

Mangler lidt vejledning til hvordan man kan tage optimale billeder til anmeldelser af laptops.

Selvfølgelig anhænger det af kameraet, men er det måder/metoder til hvordan man kunne gøre billederne bedre. Her tænker jeg på baggrunden, beskærm, lyset osv.
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 20:59 #1
beskærm = beskæring
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 08:56 #2
Trist ingen har erfaring her. Prøvet i et andet forum.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
13. marts 2007 - 10:02 #3
Hep

Prøv www.fotokritik.dk Der kan du sikkert få svar. Lyssætning er nok alfo og omega i den sammenhæng men spørg der. Jeg selv tager kun udendørs billeder men der er masser af specialister på FK
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 18:13 #4
Mange tak
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
13. marts 2007 - 18:51 #5
Du skal bare vide at deres server kører som om at der er en spand lim i!
Avatar billede melieha Nybegynder
14. marts 2007 - 14:01 #6
Hejsa, nomindre du vil ud og investere i noget egentlig fotoudstyr så kan du næsten lige så godt prøve dig lidt frem. Alt efter midlerne er der jo mange metoder du kan bruge.

En simpel lyssætning kan du nemt lave med et par normale lamper som kan flyttes rundt (Almindelige skrivebordslamper eksempelvis). Nomindre du vil læse en masse så prøv at lege med det, du kan evt. Prøve at sætte et stykke hvidt stof foran en lampe, og så stille den tæt på bærbaren og se hvordan det virker.

Hvis du vil være mere avanceret så kan du lave en kasse betrukket med hvidt papir/stof som du kan stille den bærbare computer ind i, og så lyse på kassen igennem papiret, det giver en meget fin og jævn belysning - Den løsning vil umiddelbart være en god ide til formålet (Selvom kassen skal være stor), da du vil kunne få mange detaljer med, og samtidig vil det også gøre det let at beskære den bærbare på computeren bagefter.

Men generelt så hold billedet så rent som muligt, hvis billedet skal tages på dit skrivebord, så gør det enten op af din væg eller hold et stykke ensfarvet stof/papir bagved.