Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. februar 2007 - 17:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg et logon i et link

Jeg vil gerne kunne vise en film, men pga. af plads mangel, ville det være smart for mig, hvis den kunne ligge på min lokale ftp server.
Jeg er kommet så langt at WMP åbner, men for en fejl..
"wmp kan ikke afspille filen. Hvis filen befinder sig på en anden computer, skal du kontrollere, at der er oprettet forbindelse til netværket. Hvis du har indtastet en sti skal du kontrollere, at den er korrekt....."

jeg har checket om det er muligt at tilføje ftp i wmp, men det ser umidelbart ikke sådan ud.
Så jeg tror at det måske er muligt, hvis man kan lave et logon med brugernavn, og password.
Så brugeren ikke behøver at indtaste noget. Men blot trykke på linket, også se filmen via min lokale ftp-server.

Jeg kan sagtens uploade filen, og på den måde få folk til at hente den via højreklik. gem destination som.
Men det er ikke lige den mulighed jeg ønsker.
Alternativet er at kunne afspille den dirkte på siden, men hvordan gør man det..?

Filen virker ellers fint på wmp, hvis jeg afspiller den normalt.

På forhånd tak.
http://www.eksperten.dk/spm/764983
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. februar 2007 - 17:40 #1
fandt ud hvordan man afspiller filmen på siden, det virker dog kun i Fp, og ikke på nettet..

Der er sgu ikke meget hjælp at hente her..O)

Er E mon ved at dø ud..???
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2007 - 18:32 #2
har du prøvet at "embedde" en afspiller på siden.
altså noget i stil med den musikafspiller jeg har indlejret i denne side:
http://www.hcma.dk/music.htm
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. februar 2007 - 18:37 #3
nej, men skal filen så ikke uploades til webserveren..?

Det er netop det jeg gerne vil undgå.

Jeg kunne godt tænke mig, at folk kan se min lille film, direkte fra min pc (lokal ftp-server)

dit bud virker sikkert på alternativet..
-
Alternativet er at kunne afspille den dirkte på siden, men hvordan gør man det..?
--
fandt ud hvordan man afspiller filmen på siden, det virker dog kun i Fp, og ikke på nettet..
--
men det er ikke den optimale løsning for mig..men som sagt, kan det være det, det ender med..O)
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2007 - 18:47 #4
i mit eksempel er filen uploaded til webserveren.

hvor meget fylder din film ?
(jeg har 100 mb til under kr. 500,- pr. år)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. februar 2007 - 18:47 #5
jeg nu kommet dertil, hvor wmp ikke viser fejl, den står bare og leder efter filen..
(jeg satte gruppen op til at logge ind anonymt, og det 1. efter jeg oprettede en mappe på ftp-serveren)

linket hedder.. ftp://12.345.678.912/video/filnavn.avi

(fiktiv ip, og filnavn)

jeg kan se på ftp-serverne, er der er logget ind med succes..

Jeg tror det er wmp, der er problemet, da jeg tror den ikke kan connecte til ftp server..???
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2007 - 19:08 #6
hvad med QuickTime Player ?

hvis jeg har WMP + QTP installeret lokalt, er det altid QTP som indlejres; hvorfor ved jeg ikke, men den har åbenbart 1.prioritet.
er måske et forsøg værd
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. februar 2007 - 19:11 #7
jeg vil prøve..

jeg har 20 mb hos dbnet..

og jeg har faktisk 4 x 20 mb, tilbage, men dvs. jeg skal oprette endnu en side, og henvise til den.
(altså 5 hjemmesider med 20 mb)
Men det hjælper kun på film, som er små.

Det ville være meget nemmere at gøre det på ftp måden, da det er til enten små el. meget store film og meget varigende formål.

Dvs. jeg ville kunne lave en lille film el. en stor, sende linket, og folk kan se det. el. hente den.
Istedet for at skulle uploade osv, og så er tingende jo tilgængelig for www.
Og det er jeg ikke intresseret i.

feks. har jeg lavet en film, da min søn´s klasse lavede noget teater. Den fylder i acceptabel dvd kvalitet ca 1,2 gb..
Hvis folk vil ha den, kan de hente den på min ftp-server, og nemt brænde den ned for at se den på deres dvd-afspiller.
Uden at jeg skal servicere dem for meget.
Men nu har jeg så lavet en lille film, om hvordan man tilgår min ftp-server. (som jeg ikke har lyst til ligger på nettet)
Som jeg så kan sende til dem (forhåbenligt via et link), som har svært ved det.

Det er super vigtigt at det er meget simpelt, ellers falder de fleste fra, allerede ved blot at skulle logge på den her ftp-server..O)
hvis jeg beder folk om at højreklikke linket osv, ... så er jeg sikker på halvdelen allerede der er faldet fra, og det ville jo være synd.

Håber i/du forstår.

puha det var noget af en smøre..O)
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2007 - 20:17 #8
jeg er desværre lost  (er en ren novice i hjemmesider, og kan kun det allermest nødvendige i FP)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. februar 2007 - 20:20 #9
... ligesom mig..O/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. marts 2007 - 15:54 #10
nå, det virker ikke som om folk myldre til denne tråd..O)

Jeg har ikke fået afprøvet dit bud hcma.., men vil du ha´ point, så må du jo lægge et svar..O)
Avatar billede hcma Novice
01. marts 2007 - 16:10 #11
springer over - komme jo ikke med et relevant svar  :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. marts 2007 - 16:11 #12
okay..