Avatar billede hellfishdk Nybegynder
25. februar 2007 - 02:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

domæne registrering med .dk, men findes i .com

Jeg står og overvejer at oprette et domæne, men det navn jeg sysler lidt med, er registreret i en .com-udgave. Men der er den bare sat til salg. Ville det skabe nogen problemer hvis jeg lader den tænkte domæne navn registrerer i .dk?
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 11:05 #1
Sålænge du ikke overtræder varemærke beskyttelse og lign.
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
25. februar 2007 - 14:50 #2
så hvis det bare er en der er købt for at sælge den videre (altså ikke har noget indhold) så vil der ikke ske noget?

Hvad så hvis der sker noget? Hvilke forholdregler kan jeg så tage, så jeg ikke havner i nogen klemmer hos domænerhajerne?
Avatar billede apo Praktikant
25. februar 2007 - 14:57 #3
Hvis du registrerer et .dk-domæne i februar 2007 og navnet tilfældigvis bliver registreret som varemærke i marts 2007, kan jeg ikke se at du har overtrådt nogle regler - da du registrerede .dk-domænet, _inden_ navnet blev et registreret varemærke.

Men hvis navnet allerede nu er et registreret varemærke, inden du registrerer navnet som .dk-domæne, kan jeg derimod se en potentiel konflikt/tvist.

Men du må hellere undersøge om navnet, du ønsker at benytte som domænenavn, allerede er et registreret varemærke, for at undgå evt. problemer. Hvis, så ville jeg vælge et andet domænenavn.
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 15:29 #4
Normalt vil virksomheden med det registrerede varemærke tage kontakt til dig først og kun hvis du ignorer eller afviser dem vil de måskeanlægge sag imod dig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. februar 2007 - 15:33 #5
Selv om der er et registreret varemærke, kan du sagtens have navnet, så længe du ikke er i samme branche. Et eksempel:  hm.com  hm.dk
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
25. februar 2007 - 16:28 #6
ok tak for afklaringen :) Nu tør jeg godt at lade mig registrerer et domæne :)

Hvem vil have pointene?
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
02. marts 2007 - 14:59 #7
ingen...