Avatar billede madiedk Nybegynder
07. februar 2007 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med filrettigheder på webhotel

Hej

jeg har oprettet et webhotel på gratisdns, og lagt min hjemmeside op. op min hjemmeside kan man uploade nogle billeder og slette dem igen. mit problem er at jeg godt kan uploade billeder men ikke slette dem igen via hjemmesiden ligesom jeg kunne da hjemmesiden lå på min egen webserver.

problemet er at når filerne bliver uiploadet kan jeg så imit webhotel at de ikke har skriverettigheder og jeg kan ikke engang ændre det på filerne selv. så skriver den:

Unable to change permissions for file /httpdocs/photos/5.jpg: filemng failed: chmod: changing permissions of `/home/httpd/vhosts/rafiol.dk/httpdocs/photos/5.jpg': Operation not permitted filemng: Error occured during /bin/chmod command

jeg kan dog godt selv slette filerne når jeg er logget ind i mit webhotel, men det er meningen man skal kunne gøre det fra hjemmesiden.

hvad kan jeg gøre?
Avatar billede goose Nybegynder
07. februar 2007 - 14:03 #1
GratisDNS tilbyder da ikke webhotel såvidt jeg husker, det eneste de gør er, at viderestille dit domæne til en anden udbyder.

Kontakt din udbyder af dit webhotel istedet.

/Goose
Avatar billede madiedk Nybegynder
07. februar 2007 - 14:11 #2
jo de gør, de er vidst lige startet på det nederst i deres menu på www.gratisdns.dk jeg har ihvertfald ligeoprettet mit og det ligger på deres server.
Avatar billede goose Nybegynder
07. februar 2007 - 14:31 #3
okay, det havde jeg ikke lige opdaget, de har heller ikke fået rettet der FAQ for der står at de kun er DNS host :o)

Under alle omstændigheder skal du have fat i din udbyder, som jo så er gratisdns/netplads og få dem til at løse problemer med rettigheder, de er de eneste der kan gøre det.

/Goose
Avatar billede madiedk Nybegynder
08. februar 2007 - 15:52 #4
har fundet ud af at hvis jeg uploader en jpeg fil selv til mit webhotel så kan jeg godt ændre rettigheder på filen, men hvis jeg gør det via hjemmesiden så kan jeg ikke ændre nogle rettigheder. så spørgsmålet er:

hvordan gør jeg så når filerne bliver uploadet til mit webhotel så bliver rettighederne ændret til at man både kan læse/skrive/slette osv til de filer.

jeg koder i PHP måske jeg skal lave spørgsmålet i en anden kategori nu?
Avatar billede madiedk Nybegynder
31. august 2007 - 00:14 #5
tak for hjælpen, men ingen løsning så tager jeg dem selv