Avatar billede nanders Nybegynder
02. februar 2007 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ftp til surftown

Kære eksperter,

Er i færd med at lave en blog til min hjemmeside vha. blogger.com

Det virker ikke. Bloggen oprettes ikke på min hjemmeside. Jeg har kigget i help på blogger.com og jeg tror fejlen findes i ftp-adgangen til surftown.

I help står der bl.a.

In IE or Firefox, enter ftp://ftp.example.com in the address bar, substituting in the FTP address for your host. When you press Enter, it will prompt you for your username and password. Alternatively, you can enter ftp.example.com" target="_blank">ftp://username@ftp.example.com and it will just prompt you for the password.

Hvis jeg skriver adressefeltet i både IE og firefox skriver:

ftp://ftp.surftown.dk og ftp.surftown.dk" target="_blank">ftp://username@ftp.surftown.dk (username = mit username) er det eneste jeg får en fejlmeddelelse og ikke mulighed for enten logge ind med brugernavn og adgangskode eller bare adgangskode.

Er der en der kan fortælle mig hvad der går galt?

Mvh

nanders
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2007 - 20:23 #1
du burde have fået en velkomstmail eller lignende fra surftown der forklarer hvordan du kan komme ind på din ftp - mest nærliggende tror jeg nærmere at din ftp-adresse hedder ftp.dit_domain.dk
Avatar billede nanders Nybegynder
02. februar 2007 - 20:33 #2
Har fundet ud af det - at hvis jeg skriver ftp://username@etafminedomæner.dk - at så kan jeg komme ind.

Det er fordi jeg desperat prøver at lave en blog på min hjemmeside.

Jeg har fundet ud af, at blogger nu har lagt en blog på adressen:

ftp://ftp.mitdomæne.net/blog.html

- det jeg vil er at bloggen skal ligge som www.mitdomæne.net/blog.html

Inde i blogger skal man under opsætningen angive:

Server details

det første er ftp server - de giver eksemplet Ex. ftp.example.com

Når jeg skriver ftp.mitdomænenavn.net

går det helt i kage. Senere skal man angive brugernavn og password, men hvis den ikke engang kan komme til der hvor den skal udfylde brugernavn og adgangskode med de angivne argumenter, giver det ikke mening.

Jeg ville bliver virkelig glad hvis jeg kunne løse det her.

Kunne jeg skrive andet - den godtager ikke ftp://username@etafminedomæne.dk
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2007 - 22:38 #3
jeg kender ikke helt det omtalte blog-system og heller ikke surftowns eventuelle begrænsninger - men hvis alt skal angives mon ikke det så nærmere er ftp://user:password@ftp.mitdomænenavn.net

bruger aldrig IE til ftp-arbejde så ved ikke hvad den evt har af sikkerhedsbegrænsninger ellers
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2007 - 22:59 #4
Der er intet galt i den måde som SurfTown kører deres FTP, det er en standard FTP adgang du har så angiver du oplysningerne korrekt ved Blogger.com så virker det.

Men hvad med at bruge WordPress eller lign. hvis du alligevel har eget domæne og Webhotel (Forudsætter selvfølgelig adgang til PHP og MySQL)

1. Hvad angiver du i FTP server ?
2. Hvad angiver du i Protocol ?
3. Hvad angiver du i FTP path ?
4. Hvad angiver du i Blog filename ?
5. Hvad angiver du i Blog URL ?

Jeg regner med at du udfylder FTP Username, FTP Password og Word Verification med de rigtige oplysninger
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 16:36 #5
kommet videre?
Avatar billede nanders Nybegynder
26. september 2010 - 12:52 #6
keysersoze, smider du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2010 - 22:15 #7
svar :)