Avatar billede popstar Nybegynder
01. februar 2007 - 13:50 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

One.com spamfiler - hjælp eller erfaring

Hejsa

Jeg har et site under one.com og har bemærket de har et virus-/spamfilter til deres mailmodul.

1. Er der nogen som har erfaring med dette?
2. Hvilket niveau vil I anbefale mig til at sætte det op til?
3. Skal jeg overhovedet anvende det?

Læs her:
https://www.one.com/static/support-guide-configvirus.do
Avatar billede popstar Nybegynder
01. februar 2007 - 13:51 #1
One.com skriver også:

Vores spamfilter arbejder med et strafpoint-system. Hvis du slår spamfilter til, så vil alle dine mails få point efter hvor spam-lignende de er. Et højt antal point betyder, at det sandsynligvis er spam.

Hvis en mail opnår flere point end warning-niveau, så bliver Subject tilføjet [SPAM WARNING]. Hvis en mail opnår flere point end kill-niveau, så bliver mailen slettet i stedet.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 14:01 #2
jeg ville ikke bruge et filter der pr automatik sletter mails, så hellere lidt mere spam.
Avatar billede boris Mester
01. februar 2007 - 14:30 #3
Jeg har udmærkede erfaringer med en advarsel i subject hos Enavn lige som den du nævner. Det er nemt at sætte Outlook til at frasortere, og den rammer stort set aldrig forkert, men får selvfølgelig ikke det hele med.
Fordelen er, at du kan samle det hele i en mappe i outlook og løbe det igennem inden du tømmer det.

Jeg vil ikke anbefale at lade dem slette mails, og hvis du ikke kan undgå dette, ville jeg finde en anden måde at undgå spam.
Avatar billede boris Mester
01. februar 2007 - 14:32 #4
Hvis man bruger rigtigt skrappe mailfiltre, som tjekker afsenderens mailserver, så bør man sikre sig, at afsenderen får en ordentlig fejlmelding, når mailen afvises, sådan at de ved, at mailen er gået forkert.
Avatar billede popstar Nybegynder
01. februar 2007 - 14:38 #5
Så jeres bud er at lade Outlook 2003 ordne sagerne, og så leve med at jeg kan se spam-mails i min webmail?
Avatar billede popstar Nybegynder
01. februar 2007 - 14:39 #6
PS: Jeg synes ikke folk er gode til at sende "svar" - alle anvender "Kommentar"... er man ikke interesseret i at få point længere?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 14:40 #7
ja det ville jeg gøre, og benytte f.eks mailwasher som filter istedet for (er ikke til spamfighter pga deres reklame i bunden af brugernes news indlæg i gratis udgaven)
Avatar billede boris Mester
01. februar 2007 - 14:54 #8
Her er så et svar :-)
Jeg vil nødigt lyde belærende, men det absolut bedste er at forebygge ved at sørge for at ens email adresse aldrig nogensinde står på nogen hjemmeside og aldrig opgive den til steder, men ikke er 100 % sikker på og komme efter dem, der udsender mails til flere ad gangen sådan at alle kan se hinandens adresse.

Når først skaden er sket, er det en god ide med et udbyder-spamfilter, som skriver f.eks. [spam advarsel] i subject.

Kun i helt ekstreme tilfælde ville jeg anvende et udbyder-filter, som også sletter mails uden at man får besked om det.

Skal det være næsten helt vandtæt, så skal du bruge et filter på mailserveren, der tjekker, om afsenderens mailserver opfører sig korrekt, men her vil du miste mails fra diverse hjemmelavede eller sortlistede mailservere.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 14:56 #9
popstar, der er meget delte meninger om hvornår man skal lægge et svar, nogle finder det provokerende at folk lægger svar inden de er blevet bedt om det, og andre finder det irriterende at folk ikke gør, så det er ikke til at vide :O
Avatar billede boris Mester
01. februar 2007 - 15:08 #10
Lige en tilføjelse - som kommentar :-)
Hvis man jævnligt tjekker mail på mobil, nytter det der med advarsler i subject ikke.
Det kunne godt berettige et af de hårde filtre, selvom der så også af og til går en mail tabt, som ellers er OK.
Avatar billede mikker21 Juniormester
01. februar 2007 - 18:41 #11
Hej.
Jeg har selv rodet med one's filter, og det er ganske rigtigt ikke nemt at sætte en grænse. Det er lidt kedligt hvis de sletter en mail fra en person man faktisk ønsker en mail fra. Den bedste løsning for mig (da jeg brugte one's løsning) var 8/6, mener jeg.

I dag har jeg skiftet til det danske program Spamfighter, som jeg er vildt tilfreds med. Programmet er gratis, og selvom man i starten bliver mindet om de store fordele ved at købe den betalte version, synes jeg at den gratise er ganske udemærket til privat brug.
Avatar billede popstar Nybegynder
02. februar 2007 - 11:16 #12
Tak for jeres inputs - jeg tror jeg vil bide i det sure æble og slette junk-mails manuelt for ikke at misse noget...