Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2007 - 19:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe 100% cpu ved startup, fejl delvist lokaliseret.

Hej,

Jeg har problemet af svchost.exe bruger 100% cpu de første minutter efter startup. Jeg har hentet SysInternals, og fundet frem til at det er ntdll.dll!RTlAllocateHeap+0x18c der er problemet.
Hvad er præcis dette?
Og hvad gør jeg ved det?

Håber nogen kan svaret

På forhånd tak!
Avatar billede giorgio Nybegynder
26. januar 2007 - 20:47 #1
Har du: Remote Registry Service process kørende?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2007 - 21:06 #2
Hvis jeg skulle kunne se den i tjenester under navnet Remote Registry, så nej.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2007 - 21:16 #3
Har prøvet at disable automatisk windows update, som er det eneste forslag jeg selv har fundet frem til. Umiddelbart hjælper det på problemet, men det er jo ikke en løsning.
Har også læst det vist ofte sker efter Microsoft Update er installeret i stedet for Windows Update. Men hvordan løser man problemet?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2007 - 22:11 #4
Skal lige nævnes at nogle gange ved opstart sker der ikke, men det gør det for det meste.

Har prøvet et tip med at deaktivere auto update, køre manuel update, aktiver update.
Har derefter prøvet at genstarte 2 gange, og den har ikke gjort det.
Men som sagt kan det være tilfældigt.

Jeg vender tilbage, når jeg kan sige om det har hjulpet.
Hvis nogle har andre tips, er de selvfølgelig meget velkomne uanset hvad ;)
Avatar billede olegna Praktikant
29. januar 2007 - 10:08 #5
Fejlen er behandlet af Microsoft og en hotfix har været tilgængelig: http://support.microsoft.com/kb/916089 Imidlertid er den trukket tilbage og en ny er på vej. Eneste mulighed er at følge med på nævnte artikel for at finde ud af, når den revidere hotfix bliver tilgængelig (men stadig på individuel basis; dvs man skal kontakte MS).
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2007 - 16:04 #6
Problemet var ikke løst...

olegna: Ok, tak for info. Smid et svar..
Avatar billede olegna Praktikant
29. januar 2007 - 17:56 #7
Hvad mener du ('Smid et svar..')?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2007 - 18:20 #8
Ja hvis du vil have point skal du lægge et svar, ved at markere svar ude til venstre for tekstfeltet når du sender en besked.
Avatar billede olegna Praktikant
29. januar 2007 - 18:39 #9
Fejlen er behandlet af Microsoft og en hotfix har været tilgængelig: http://support.microsoft.com/kb/916089 Imidlertid er den trukket tilbage og en ny er på vej. Eneste mulighed er at følge med på nævnte artikel for at finde ud af, når den revidere hotfix bliver tilgængelig (men stadig på individuel basis; dvs man skal kontakte MS).
Avatar billede olegna Praktikant
29. januar 2007 - 18:40 #10
Tak amewjs - det er første gang jeg er aktiv hér :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2007 - 18:53 #11
Her er dine point ;)