Avatar billede dehaas Nybegynder
18. januar 2007 - 09:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kalde funktion i en windows service

Hej,

Jeg er for første gang ved at lege lidt med windows-services. Mit spørgsmål går nu på hvordan jeg kan kalde en funktion i min service fra en alm. application.
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2007 - 09:17 #1
Troede jeg ikke man kunne:)
Havde forestillet mig mig kunne kalde en DLL eller lignende, som den benytter sig af, men kan ikke se hvordan man kalder en metode i en windows service.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2007 - 01:39 #2
et normalt kald virker kun i samme process

men hvis din windows service har et .NET remoting interface kan du bruge det fra
din app
Avatar billede dehaas Nybegynder
19. januar 2007 - 08:04 #3
Jamen det lyder da spændende, nu laver jeg jo min Windows Service i .net, så har du evt. noget information om 'remoting interface'?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2007 - 14:59 #4
det er i de fleste .NET boeger

og i http://www.eksperten.dk/artikler/157
Avatar billede dehaas Nybegynder
01. februar 2007 - 11:38 #5
Beklager jeg først for svaret tilbage nu. Mange tak for hjælpen, jeg kigger nærmere på .net remoting. Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2007 - 16:40 #6
kommer her