Avatar billede zidane01 Nybegynder
19. december 2006 - 11:43 Der er 5 kommentarer

Problemer med opsætning til firefox

Hej. Jeg har lavet en hjemmeside for min idrætsforening, men den vises meget rodet i firefox. Teksten springer udenfor rammerne osv. Jeg vil meget gerne have hjælp således at den får samme udseende som i Internet Explorer....

Adressen er www.skaeveif.dk
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2006 - 14:08 #1
<ole>

Til en start skal du nok gøre dokumentet til et HTML-dokument. Et sådan _skal_ påbegyndes med en DTD (DocType Definition), som nok vil se sådan ud for din kode:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Det betyder så, at IE6 begynder at vise koden, som den er skrevet - og som FF viser den - og du må derfor skrive siden om, så den vises ens i begge browsere.
Før du overhovedet kan komme igang med at skrive en realistisk side, må du rette denne fejl, da store dele af CSS ellers er disabled i IE6  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede zidane01 Nybegynder
23. december 2006 - 10:00 #2
Hej Ole. Jeg har prøvet at indsætte koden, men det virker ikke... Problemet er at mine blå borders ikke ændrer størrelse i browseren firefox, således at teksten stadig står placeret inden i dem... Men er også i tvivl om hvor koden præcist skal sættes ind... Er det i head eller html?
Avatar billede olebole Juniormester
27. december 2006 - 11:43 #3
Den linje, jeg skrev, skal stå som det allerførste i dokumentet:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
... osv - osv ...
Avatar billede zidane01 Nybegynder
27. december 2006 - 13:20 #4
Det er præcis også det jeg har gjort, men det virker ikke. Borders forbliver faste i str. dvs. de ikke tilpasser sig teksten...
Avatar billede zahi Nybegynder
16. januar 2007 - 09:06 #5
hej zidane01!

Har du løst problemet og hvad har du gjort fordi jag har næsten den samme problem?