Avatar billede martin_moth Mester
13. december 2006 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Link til folder med mellemrum i navnet

vis jeg laver et link i frontpage:

<a href="file://streep/6513000 (ntp)/CAD/Filnavne_eksempel.htm"> link
</a>

Men når jeg gemmer filen i frontpage, retter den linket til:

<a href="file://streep/6513000%20(ntp)/CAD/Filnavne_eksempel.htm"> link
</a>

Altså skifter mellemrum ud med %20 - og så virker det ikke.

Kan man ikke få lov at lave et link til en adresse med mellemrum i?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. december 2006 - 13:52 #1
jeg vil ikke anbefale dig at gøre det brug istedet - mellem ordene
Avatar billede martin_moth Mester
13. december 2006 - 14:01 #2
nu er folderstrukturen oprettet, og den kan jeg ikke rette i. Og der er mellemrum i nogle af folernavnene
Avatar billede hcma Novice
13. december 2006 - 14:12 #3
mellemrum accepteres ikke  (lav en _ istedet)
Store bogstaver gør det også besværligt (umuligt)

en gylden regel er man ALDRIG benytter mellemrum, store bogstaver, æ, ø, å
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. december 2006 - 14:13 #4
okay jeg ved ikke hvordan man gør det så.
i mit frontpage ændres linkene automatisk hvis jeg ændre et mappenavn eller fil navn, men nu ved jeg ikke hvordan du har din hjemmeside oprettet i frontpage.
hvis den er oprettet som et websted vil jeg tro du kan gøre det samme
Avatar billede martin_moth Mester
13. december 2006 - 14:35 #5
Har flyttet til mere passende kategori:

http://www.eksperten.dk/spm/750544
Avatar billede martin_moth Mester
13. december 2006 - 14:36 #6
Der kan I fortsætte :o) - synes ikke rigtig jeg har fået noget svar jeg kan bruge endnu :o(
Avatar billede hcma Novice
13. december 2006 - 14:43 #7
jeg har oprettet mit eget site i FP2000 og der accepteres IKKE mellemrum, Store bogstaver o.s.v.  (d.v.s. jeg kan godt skrive det, men ved upload fuckes det hele op og ingen links virker mere)
Kig i din manual til FP og du vil at jeg har ret  :o)