Avatar billede charley78 Novice
19. november 2006 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke forklare død menu

Jeg har netop uploadet en side, hvis menu pludselig ikke virker længere. Hvis jeg publisher siden på min pc, fungerer den udmærket, og for få timer siden fungerede den også udmærket på nettet. Nu er de altså pludselig holdt op med at virke på nettet.

Når jeg for at tjekke den fil, der netop er uploadet til nettet, markerer dens kilde/source og paster den i dreamweaver, gemmer den som test-fil og publisher den, så fungerer menuen igen på min pc!?

Kan nogen hjælpe med en forklaring og løsning?
Linket til nettet er flg: http://www.saxilcykler.dk/kontakt.html#
(... undrer mig i øvrigt over, hvorfor den pludsleigt sætter et "#" i enden på URL'en.)
Avatar billede masik7 Nybegynder
19. november 2006 - 14:36 #1
Du har jo skrevet <a href="#"></a>, så er det jo klart at der kommer # på...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. november 2006 - 14:49 #2
tjek lige at filen mm_menu.js ligger i roden af dit web hotel, hvis ikke må du uploade den.

Finder den ikke på dit hotel.

Endvidere skal linie 68 ændres fra

<script language="JavaScript" src="mm_menu.js"></script>

Til

<script language="JavaScript" src="/mm_menu.js"></script>

Husk at hvis du flytter filer rundt omkring, så skal du gøre det i DW, og ikke andre programmer.
Bliver du spurgt om at Update Links, svarer du ja til dette
Avatar billede charley78 Novice
19. november 2006 - 15:04 #3
til masik: undskyldm, men hvor har jeg skrevet <a href="#"></a>?
-----------------------------------
tak til bojo for svar vedr. menu!
-----------------------------------
I kan få 5/25. Hvad siger I?
Avatar billede charley78 Novice
19. november 2006 - 15:12 #4
Masik igen: Tak for opdagelsen. Igen er det nogen som programmet selv har genereret. Vidste jeg bare hvorfor!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. november 2006 - 15:22 #5
Den skal skrive # ved dine hovedmenuer.

Det er bare et Dummy link, ellers virker Java Scriptet som styrer DropDown menuerne ikke.
Avatar billede charley78 Novice
19. november 2006 - 16:57 #6
Tak bojo, og
hvad med Masik. Skal du ikke også have points?
Avatar billede masik7 Nybegynder
19. november 2006 - 18:26 #7
Okay
Avatar billede charley78 Novice
19. november 2006 - 21:40 #8
tak :o)
Avatar billede masik7 Nybegynder
19. november 2006 - 22:10 #9
Selv tak :)