Avatar billede anders02 Nybegynder
14. november 2006 - 00:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Probl. m. irriterende meddelelse i I.E. efter at have trykket F12

Hej
Jeg har fået det problem, at hver gang jeg trykker "F12" i DW MX 2004 og den hjemmeside, jeg lige har kreeret i DW MX 2004 så ganske korrekt popper op i et nyt browservindue, så jeg kan se, hvad jeg lige har lavet, så står der en irriterende meddelelse lige under Adresse-feltet i I.E., for oven på hjemmesiden, altså nu i browservinduet: "Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. kunne få adgang til din computer, for at hjælpe med til at beskytte dine indstillinger. Klik her for indstillinger ..."
Irriterende at se på, og jeg har fundet ud af, at beskeden også viser sig på andre computere.
Er det noget, jeg skal tage mig alvorligt af? Gør det noget?
Hvad er det lige, at I.E. begrænser? Er det noget ActiveX, hvad gør det, og behøver det være der eller hvad?
Mvh anders02
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2006 - 11:35 #1
<ole>

Det er en SP2-restriktion. Menuen:
  Funktioner --> Internetindstillinger --> Avanceret --> Tillad aktivt indhold at køre i filer på Denne Computer

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2006 - 11:36 #2
- når dokumentet hentes fra en server på nettet, udløses fejlen ikke  =)
Avatar billede anders02 Nybegynder
14. november 2006 - 20:47 #3
Super olebole!

Tusind tak. Du har fået pointsne.

Fedt, også selvom det ikke ses på selve internettet. Irriterende var det dog at skulle se på hele tiden i DW; hver gang man ville beundre en ændring på sin hjemmeside. Først kunne jeg dog ikke lige se selve virkningen, men da jeg kom hjem senere i dag og genstartede min computer, så var virkningen trådt i kraft!

Apropos: Hvis du ser det her, ved du så, om der er nogen REEL sikkerhedsrisiko ved således at tillade aktivt indhold at blive kørt på Denne Computer? Hvad betyder det egentlig?

Mvh Anders
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2006 - 08:50 #4
Selvtak ... og nej, det er ikke til at udvikle websider på en maskine, hvor man ikke kan afvikle lokale scripts  ;o)

Der er selvfølgelig en lille, teoretisk mulighed for at få lusket et script ned på din maskine og afvikle det - men _alt_ andet end let at få det til at gøre noget somhelst slemt uden horn, der dytter og lamper, der blinker.

Jeg kan trøste dig med, at enhver webkoder på kloden har sat et flueben dér. Ingen kan holde ud at arbejde med den restriktion - og de seneste par år har jeg ikke hørt om skader i den forbindelse.
Sikkerhedsniveauet bliver stadigt højere og det er blevet betydeligt sværere at lave noget fjendtligt på en klient-PC med JavaScript gennem en browser  =)

- og tak for points  =)
Avatar billede anders02 Nybegynder
15. november 2006 - 09:18 #5
Selv tak for svar.

Således beriget og klogere vil jeg fortsætte mine ydmyge bestræbelser på at lære mig selv at lave hjemmesider :-).

Mvh anders02