Avatar billede tbrg Novice
10. november 2006 - 01:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med key event

Jeg har lavet et lille Worm-spil, hvor man styrer larven med piletasterne; larven spiser og vokser sig større. Spillet slutter når der er en kollision.

Det virker fint i første omgang, når man starter spillet op. Larven reagerer fint på input fra piletasterne.

På formen har jeg en knap, som er skjult, når spillet kører. Ved spillets afslutning, vises knappen. Ved tryk på knappen genstartes spillet.

Og her er problemet så. Efter spillet er blevet genstartet ved at trykke på knappen, reagerer larven ikke længere på input fra piletasterne.

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med at løse dette problem?
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
10. november 2006 - 02:13 #1
Kan være at din main form (er højst sandsynlig den du har tilknyttet dine keydown/up events)har midstet forus. Prøv at tvinge forus til din main form efter tryk på knappen.
Det er i hvert fald budpå hvad der kan være galt.
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
10. november 2006 - 02:14 #2
Sorry, focus, ikke forus
Avatar billede tbrg Novice
10. november 2006 - 02:38 #3
Det var det, der var problemet. Jeg fandt ud af det efter at have rodet med det en times tid.

this.focus();

Det er ikke nemt, at være en uerfaren programmør... :)
Avatar billede bulgroz Nybegynder
10. november 2006 - 07:03 #4
Sæt KeyPreview til true på din form, så slipper du med focus problemet når en anden kontrol får focus. F.eks. en knap eller lignende.
Avatar billede tbrg Novice
10. november 2006 - 16:26 #5
Tak for tippet. Det vil jeg prøve.