Avatar billede tip Praktikant
05. oktober 2006 - 14:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår man at siden blinker?

Jeg har lavet en index.htm og har kopieret og omdøbt sider tal alle links. Men så tænkte jeg på om det er den rigtige måde at lave det på. Istedet for at have 20 sider som jeg skal ind og rette links på, kan man så ikke bare have index.htm og så bare ændre indholdet på siden? Det er jo den samme ramme og de samme farver.
Avatar billede olebole Juniormester
05. oktober 2006 - 14:52 #1
<ole>

Jooooh ... det kunne man teoretisk godt gøre med f.eks. Ajax - men det ville være en rigtig skidt idé.

1) Det ville være umuligt at bookmark'e en side
2) Det ville være umuligt at læse en side, hvis man er svagtseende eller blind og derfor gør brug af en højtlæser
3) Siderne kan kun læses i en browser, hvorfor søgemaskinerne ikke kan indeksere dit site
... osv  ;o)

Men er det et problem, dit site kommer til at opføre sig ligesom resten af WWW's millioner af sites?

/mvh
</bole>
Avatar billede tip Praktikant
05. oktober 2006 - 14:58 #2
jeg synes bare ikke at hele rammen blinker på den hjemmeside jeg er ved at lave en ny af. Det er ligsom en fast ramme. En ulempe er at hvis der er ændringer i ens design f.eks udskiftning af billede i højre side så skal man gøre det på alle 20-40 sider. Det samme gælder hvis man fjerner en knap. Så skal man fjerne den på 20-40 sider. Har jeg ikke ret i det?
Avatar billede aurum Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:24 #3
Alt det, som skal gengives på flere sider, fx hvis du har en menu til venstre, så kan du lægge menuen i et dokument for sig.
Herefter skal du indsætte en <--include file...--> på alle de sider, hvor menuen skal vises.
Fordelen er, at selve menuen kun skal opdateres ét sted, men du har den alligevel vist på alle sider.
Besvarede det noget??
Avatar billede tip Praktikant
05. oktober 2006 - 15:25 #4
ja hvordan gør man det rent praktisk?
Avatar billede aurum Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:27 #5
Der hvor du vil have indsat en inkluderet fil, skal du ind i htmlkoden og indsætte dette:

<--#include file='filnavn.htm'-->

Filnavn skal selvfølgelig erstattes af det rigtige filnavn.
Avatar billede aurum Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:37 #6
Og jeg mener iøvrigt at huske, at dine filer skal hedde .asp i stedet for .htm
Avatar billede tip Praktikant
05. oktober 2006 - 15:38 #7
øhh. k
Avatar billede aurum Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:40 #8
Ja, fx din index.htm skal hedde index.asp og lige så fremdeles med de øvrige filer
Avatar billede tip Praktikant
06. oktober 2006 - 08:35 #9
jeg er ikke så god til frontpage. Det er faktisk første gang siden 98 versionen jeg bruger det. Jeg har ingen forstand på html så jeg tror måske bare at jeg dropper det og lader dem blinke.
Avatar billede tip Praktikant
25. december 2010 - 14:54 #10
lukker tråd