Avatar billede robson Nybegynder
06. september 2006 - 10:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Include af html element

Jeg er så småt startet op med at udvikle i ASP.NET 2.0

Jeg benytter en masterpage til at sætte min top og bund og er ens på alle mine sider - det virker fint.
Men jeg har flere designelementer (infoboxe, afstemning osv.) som jeg ønsker placeret forskellige steder på siderne - altså de samme elementer, blot med forskellige placeringer alt efter hvilken side brugeren er på (Nogle elementer undlades helt på enkelte sider).

I traditionel ASP ville jeg have lavet en række asp sider med html og asp koderne i og derefter benytte <!-- @include file="minfil.asp"--> metoden.
Jeg har nu fundet ud af at denne metode også fungere i ASP.NET, MEN mit spørgsmål er nu om det ER DEN RIGTIGE MÅDE AT GRIBE DET AN PÅ??

Jeg håber min beskrivelse giver mening og at en af jer har svaret...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. september 2006 - 10:49 #1
lav det som usercontrols og placer dem de rigtige steder.
Det er den rigtige måde at gøre det på.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. september 2006 - 10:50 #2
Avatar billede robson Nybegynder
06. september 2006 - 10:54 #3
det er naturligvis <!-- #include ...  :o)
Avatar billede robson Nybegynder
06. september 2006 - 11:30 #4
super :o) det lader til at fungere efter hensigten - wow man skal godt nok lige have skruet tankerne ind på en lidt anden linie end ved traditionel asp... men det kommer nok ;)

Smid et svar så du kan få lidt point dr chaos
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. september 2006 - 11:56 #5
svar :)
Ja det skal man.
I asp.net bruger man rigtig programmering. Mens i asp benytter man scriptsprog.
Det betyder at man skal tænke meget anderledes.
Jeg vil anbefale dig lidt at kigge på tutorials på
www.asp.net
Der kan du måske få lidt mere forståelse for tingene.
Avatar billede robson Nybegynder
06. september 2006 - 11:59 #6
Jeg takker for deltagelse og jeg vil kaste mig over www.asp.net :o)