26. august 2006 - 15:09Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Mister internetforbindelsen
Hej
Min mor er flyttet og skulle have flyttet sit TDC ADSL til det nye sted. Hun fik tilsendt et nyt ADSL modem + filter og skulle bruge det i stedet for det andet udstyr, hun havde (ericsson modem og filter). Det nye er Speedstream 4100 ADSL modem.
Hendes PC blev flyttet og det nye filter og modem sat til. Den medfølgende installations-CD blev kørt, og internettet virkede med det samme. Det var jo dejligt....men...
Det viste sig, at den mister internettet, når den har stået og idlet i 10-15 min. Hvis man sidder og bruger pc'en eller internettet, så mister den ikke forbindelsen.
Når den så har mistet forbindelsen, så kan man ikke få den på internettet igen. PC'en skal genstartes, og kommer så automatisk online igen.
Vi tog en ipconfig på den, og når den er online, så har den IP og det hele, men når den har mistet forbindelsen, ser det ud til, at den har mistet sin IP og undernetmaske (IP stod til 0.0.0.0).
Hvis vi ser på windows' tjenester, så er der mange af dem, som står på "automatisk" og er startede, men når forbindelsen er mistet, så har billedet af tjenesterne ændret sig til, at flere står til at være stoppet, bl.a. tjenesterne for server og workstation.
Det er windows XP SP2.
Hvad sker der? Er det netkortet, der går i koma? Eller er det forbindelsen?
Hvis I kommer med forslag, så tager det lidt tid for os, at få det testet, da min mor bor 80 km fra os, og vi kommer ikke lige forbi hver dag. Så vi skal nok guide hende eller min bror, hvis der skal testes noget.
Men hvis der kommer en løsning herfra, så skal I nok få points. Bare være tålmodige.
Hun fik nyt udstyr tilsendt ved flytningen, så det er dét, vi har sat til. Det kan selvfølgelig være defekt.
Jeg ikke ikke, om det nye modem - Speedstream 4100 - har indbygget router, men det har den måske, siden hun er online med det samme, pc'en tændes? Bagpå speedstreamen står der bare ADSL modem.
Har snakket med TDC, og det viser sig, at hendes forbindelse er møg-dårlig, så hun får en tekniker ud i dag. Så får vi se, om det hjælper.
Nu har vi selv samme problem efter, at vi har skiftet modem og ændret opsætningen til at køre DHCP, som TDC skiftede til i tirsdags. Siden i tirsdags har vi også haft problemer med, at vi mister internetforbindelsen. Vi kan være på 1-1½ time, så kommer fejlen "Generic Host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs to close" op og et stykke tid efter mistes internettet, og diverse services/tjenester i windows bliver stoppet. Ligesom hos min mor. TDC kan umiddelbart ikke se problemer med vores linie.
Lige en sen update, men det var faktisk ikke et teknisk problem. Der skulle windows-opdateringer til. En bug i en windows opdatering gjorde, at vi fik problemet med services, der lukkede ned o.l. Man skulle opdatere windows yderligere for at få den rettede opdatering ned. Så der er egentlig ikke points for dette.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.