Jeg kan ikke høre DR Netradio. Har afinstalleret og genindstalleret DR desktop, men den buffer ikke. Har prøvet forsk. kanaler og bitrates. Har afinstalleret ZoneAlarm og slået Windows Firewall fra. Kan heller ikke høre Radio ABC og The Voice. Højttaler og lydkort virker som de skal. Hvad dælen kan være galt?
Det har virket førhen. Realplayer, Quicktime, WMP virker, det ser bare ud som om at jeg pludselig ikke kan streame...Jeg mener ikke at have ændret i min konfig. af pc'en, men det har jeg så nok åbenbart alligevel :-( Jeg kører ZoneAlarm, men selvom den bliver slået fra kan jeg ikke streame. Jeg har også prøvet at genstarte uden at ZoneAlarm starter op -det hjælper heller ikke. Som sagt har jeg afinst. og geninst. DR's desktop player - men lige meget hjælper det.
Hejsa, jeg har samme problem og rettede henvendelse til DR. Her er deres svar:
>>>>>>>>>>
Emne: Ingan afspilning Oprettelsesdato: 27 . Mar 2020 08:47 Dato for seneste opdatering: 30 . Mar 2020 08:18
Ingan afspilning
27 . Mar 2020 08:47 Hejsa:)
På netradio are jeg ikke i stand til fra min computer at afspille live radio uanset station. Podcasts er der derimod ingen problemer med. Der er ingen reaktion når jeg klikker på "play" iconet ved de forskellige kanaler, ej heller "play" iconet i afspiller bjælken i bunden af skærmen. Det er kommet fra en dag til den anden her forleden.
Kan i hjælpe? På forhånd tak
Mvh Casper
30 . Mar 2020 08:18 Hej Casper
Tak for din henvendelse. Jeg tror det vil afhjælpe det problem du oplever på vores hjemmesider, hvis du sletter browserdata efter nedenstående vejledninger, alt efter hvilken browser du bruger:
Explorer: Du skal starte med at åbne din Explorer, herefter skal du trykke på ctrl, shift og delete. Nu skulle der gerne komme en boks frem, hvor der står ”slet browserdata” I denne boks skal der være flueben i følgende punkter:
-bevar data om favoritwebsteder -midlertidige internetfiler og webstedsfiler -cookies og webstedsdata -Data om Sporingsbeskyttelse, ActiveX-filtrering og Do
Resten skal være ”blanke”
Tryk på slet, herefter går der ca. 1 min. alt efter hvor mange data der er og så kommer der en linje frem, hvor der står at ”internetexplorer har slettet de valgte browserdata”
Husk at lukke og åbne din browser bagefter, og trykke ctrl + F5 det genopfrisker siden.
Chrome: Start din Chrome browser og tryk på ctrl+shift+delete. I det billede som kommer frem skal du trykke på fanen til højre som hedder avanceret. Herefter skal du i linjen ”Tidsinterval” klikke og vælge ”Alle browserdata”. Nedenfor skal der være flueben i følgende punkter:
Cookies og andre websitedata
Billeder og filer, der er gemt i cache
Indstillinger for websites
Hostede appdata
De andre linjer skal være umarkerede
Slut af med at trykke på knappen ”Ryd browserdata” Husk at lukke og åbne din browser bagefter, og trykke ctrl + F5 det genopfrisker siden.
Firefox
Åben din Firefox browser På dit tastatur skal du trykke shift, ctrl og delete, samtidig. Du starter med at klikke øverst, der hvor der står "fjern" her skal du vælge det punkt som hedder "hele min historik" Der skal være hak ud for følgende: Formular- og søgehistorik Cookies Cache Webstedspecifikke indstillinger Offline webstedsdata Tryk på "Ryd nu" Når du er tilbage i browseren, så slut af med at trykke ctrl + F5, det får browseren til at genindlæse alle data.
Venlig hilsen
Lene Jensen Fagkonsulent DR Licens og Programservice
Forsøgt med Windows Media Player og afspilning gennem DR url...virker heller ikke....
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.