Avatar billede exalto Nybegynder
10. august 2006 - 20:33 Der er 6 kommentarer

Kan ikke høre DR Netradio

Jeg kan ikke høre DR Netradio. Har afinstalleret og genindstalleret DR desktop, men den buffer ikke. Har prøvet forsk. kanaler og bitrates. Har afinstalleret ZoneAlarm og slået Windows Firewall fra. Kan heller ikke høre Radio ABC og The Voice. Højttaler og lydkort virker som de skal. Hvad dælen kan være galt?
10. august 2006 - 21:13 #1
Du mener:
http://www.dr.dk/netradio/
http://www.dr.dk/desktop/

(Virker fint nok her...)

HAR det virket hos dig ? I din nuværende instalation ?
17. august 2006 - 22:55 #2
Status ?
Avatar billede exalto Nybegynder
18. august 2006 - 19:36 #3
Det har virket førhen. Realplayer, Quicktime, WMP virker, det ser bare ud som om at jeg pludselig ikke kan streame...Jeg mener ikke at have ændret i min konfig. af pc'en, men det har jeg så nok åbenbart alligevel :-( Jeg kører ZoneAlarm, men selvom den bliver slået fra kan jeg ikke streame. Jeg har også prøvet at genstarte uden at ZoneAlarm starter op -det hjælper heller ikke. Som sagt har jeg afinst. og geninst. DR's desktop player - men lige meget hjælper det.
Avatar billede Loose Goose Praktikant
01. april 2020 - 09:20 #4
Hejsa, jeg har samme problem og rettede henvendelse til DR. Her er deres svar:

>>>>>>>>>>

Emne: Ingan afspilning
Oprettelsesdato: 27 . Mar 2020 08:47
Dato for seneste opdatering: 30 . Mar 2020 08:18

Ingan afspilning

27 . Mar 2020 08:47
Hejsa:)

På netradio are jeg ikke i stand til fra min computer at afspille live radio uanset station. Podcasts er der derimod ingen problemer med.
Der er ingen reaktion når jeg klikker på "play" iconet ved de forskellige kanaler, ej heller "play" iconet i afspiller bjælken i bunden af skærmen. Det er kommet fra en dag til den anden her forleden.

Kan i hjælpe?
På forhånd tak

Mvh
Casper

30 . Mar 2020 08:18
Hej Casper

Tak for din henvendelse.
Jeg tror det vil afhjælpe det problem du oplever på vores hjemmesider, hvis du sletter browserdata efter nedenstående vejledninger, alt efter hvilken browser du bruger:

Explorer:
Du skal starte med at åbne din Explorer, herefter skal du trykke på ctrl, shift og delete.
Nu skulle der gerne komme en boks frem, hvor der står ”slet browserdata”
I denne boks skal der være flueben i følgende punkter:

-bevar data om favoritwebsteder
-midlertidige internetfiler og webstedsfiler
-cookies og webstedsdata
-Data om Sporingsbeskyttelse, ActiveX-filtrering og Do

Resten skal være ”blanke”

Tryk på slet, herefter går der ca. 1 min. alt efter hvor mange data der er og så kommer der en linje frem, hvor der står at ”internetexplorer har slettet de valgte browserdata”

Husk at lukke og åbne din browser bagefter, og trykke ctrl + F5 det genopfrisker siden.

Chrome:
Start din Chrome browser og tryk på ctrl+shift+delete. I det billede som kommer frem skal du trykke på fanen til højre som hedder avanceret. Herefter skal du i linjen ”Tidsinterval” klikke og vælge ”Alle browserdata”.
Nedenfor skal der være flueben i følgende punkter:

Cookies og andre websitedata

Billeder og filer, der er gemt i cache

Indstillinger for websites

Hostede appdata

De andre linjer skal være umarkerede

Slut af med at trykke på knappen ”Ryd browserdata”
Husk at lukke og åbne din browser bagefter, og trykke ctrl + F5 det genopfrisker siden.

Firefox

Åben din Firefox browser
På dit tastatur skal du trykke shift, ctrl og delete, samtidig.
Du starter med at klikke øverst, der hvor der står "fjern" her skal du vælge det punkt som hedder "hele min historik"
Der skal være hak ud for følgende:
Formular- og søgehistorik
Cookies
Cache
Webstedspecifikke indstillinger
Offline webstedsdata
Tryk på "Ryd nu"
Når du er tilbage i browseren, så slut  af med at trykke ctrl + F5, det får browseren til at genindlæse alle data.

Venlig hilsen

Lene Jensen
Fagkonsulent
DR Licens og Programservice

Spørgsmålsreference # 200327-000047

<<<<<<<<<<

Det har ikke hjulpet:(
Avatar billede Loose Goose Praktikant
01. april 2020 - 09:33 #5
Umiddelbart virker live streaming fint nok fra:
DR's iOS App og macOS Sierra 10.12.6.

Mit problem er streaming fra Windows 10 Enterprise version 1809.

- Casper
Avatar billede Loose Goose Praktikant
01. april 2020 - 09:35 #6
Forsøgt med Windows Media Player og afspilning gennem DR url...virker heller ikke....