Avatar billede sim00n Praktikant
28. juli 2006 - 02:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen

Hvad er forskellen på en server og en almindelig PC?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2006 - 02:13 #1
måske ingen - du kan godt vedtage at en helt almindelig PC er en server

måske en del - hvis serveren har 8 CPU'er, 32 GB RAM og 14 SCSI diske så ligner det ikke en helt almindelig PC
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2006 - 02:15 #2
begreberne "server" og "almindelig PC" er så brede at det er svært at definere en
forskel præcist
Avatar billede sim00n Praktikant
28. juli 2006 - 02:15 #3
hehe nej okay.. tak for svaret.. want points?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2006 - 02:17 #4
gerne
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2006 - 02:19 #5
du havde ikke et mere konkret spørgsmål, som er godt råd til en web server indenfor
en given pris ramme ?
Avatar billede jacla Nybegynder
28. juli 2006 - 02:21 #6
Primært er det styresystemet der gør forskellen Eks. Win 2003 server er velegnet til at håndtere flere brugere som er er koblet optil serveren.

En server har somregel flere Harddiske også kaldet RAID. Hvis en disk går ned tager den anden over. Det er fordi en server ofte kører i 24 timer i døgnet, og går den ned vil det kunne lamme en hel virksomhed, da de ikke ville kunne få adgang til deres data.

Men ellers er der egenligt ikke den store forskel.

NB! Der findes mange slags server, alt afhængigt at hvad de skal kunne, Mailservere, FTPservere, Webservere, Backupserver mv.

Du læse kort om det på http://da.wikipedia.org/wiki/Server.

Håber det var en hjælp.

MVH

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
28. juli 2006 - 02:24 #7