Avatar billede fladstrand Nybegynder
04. juli 2006 - 23:09 Der er 1 kommentar

Me.Refresh() virker ikke altid !

Hejsa

Jeg har et lille problem med skærmopdateringen i mit program.
Programmet er primært en lykke der:
1. læser fra en textfil
2. Opdaterer eller Indsætter nye records i en database
3. Skriver på skærmen hvor mange der er opdateret/indsat
Går til 1 indtil EndOfStream

Det jeg skriver på skærmen sker således:
txtWhatIsHappening.Text = "Importing Data: " & x.ToString & " Updated. " & y.ToString & " Imported."
Me.Refresh()

Det virker også fint indtil jeg klikker på et andet skærmbillede og derefter klikker tilbage til min egen applikation. Så er der bare en blank form der ikke bliver opdateret overhovedet før jeg er færdig med at læse tekstfilen.

Har I nogen gode ideer til havd der kan være galt?
Hvorfor opdateres min skærm ikke ved Me.Refresh()
Avatar billede bobbedude Nybegynder
12. november 2006 - 22:10 #1
Har samme problem jeg er delvist kommet over det ved at bruge

                Me.Update()
                Me.Refresh()
                Application.DoEvents()