Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. juli 2006 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print til fil

Hej....

Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej mht til følgende :

1: Har fx en pdf-fil (minfil.pdf)
2: Den vil jeg gerne fra .net udskrive til en fil (kaldet minfil.prn)

Nogle ideer... Synes at have ledt længe nu uden held...

mvh
Anders
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. juli 2006 - 15:31 #1
Du skal bruge en tredje-parts komponent for at opnå dette, da der ikke er indbygget klasser i .NET, som kan dette. Jeg søgte på google efter ".NET print PDF" og fandt følgende side, hvor du kan hente en komponent, som kan åbne/vise PDF filer.

http://www.codeproject.com/showcase/pdfrasterizer.asp

Jeg har ingen erfaringer med komponenten, så jeg kan ikke hjælpe dig med brugen af den, men der er en detaljeret brugsanvisning på siden, som nok kan få dig igang.

Når du på et tidspunkt har fået styr på rendering af PDF filen (evt. med ovenstående komponent) og skal til at udskrive, skal du i dit System.Printing.PrinterSettings objekt sætte egenskaben "PrintToFile" til True, hvis du vil udskrive til en fil.

Hvis du ikke har nogen erfaring med noget af dette, er der nok at tage fat på :)

Held og lykke.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. april 2007 - 20:39 #2
kaster du et svar ?
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. oktober 2007 - 00:26 #3
Bedre (meget) sent end aldrig :P