Avatar billede jerrydidde Nybegynder
18. juni 2006 - 19:36 Der er 7 kommentarer

Trojan Horse hvordan fjernes den

Hej
Jeg har fået en Trojan Horse på computeren.Win32Zlob-Bn. Den skifter udseende og placerer sig ifølge mit antivirusprogram: Avast og også hvad jeg kan se i mappen:D./Windows/system32/1024/ld1cc6.tmp/upack. Dukker op ca. hver 15.minut. Jeg har læst tidligere spørgsmåle her of bla downloaded: Smitfraudfix.zip.....Jeg har 2 store problemer her:
1. Jeg kan ikke åbne min computer i fejlsikret tilstand
2. Jeg kan ikke åbne smitfraudfix.zip
Når Avast konstaterer Trojanen sætter jeg den i chest..som anbefalet af Avastprogrammet. Men som sagt den dukker op igen blot med en ny betegnelse fro TMP filen. Hvad gør man nu?
Avatar billede jerrydidde Nybegynder
18. juni 2006 - 19:39 #1
Undskyld stavefejlene.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. juni 2006 - 21:00 #2
Prøv med Superantispyware:

Hent "SuperAntiSpyware free" herfra:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

Installer, og opdater scannereren.

Genstart i fejlsikret tilstand.
Lidt hjælp til at komme i fejlsikret tilstand:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Start scannereren, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scannereren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scannereren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en ny HijackThis log.

Fuld vejledning til superantispyware finder du her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Herefter synes jeg du skal lægge en log med Hijackthis herind:
Download Hijackthis:
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe

Kør Hijackthis.exe fra en mappe som du opretter til formålet:
Klik på "Do a systemscan and save a logfile". Efter kort tid åbnes et notepad-vindue med en logfil. Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd. Jeg vil fraråde at du selv begynder at fixe noget.
Avatar billede jerrydidde Nybegynder
18. juni 2006 - 23:18 #3
Har været væk fra computeren. Undskyld. Håber det er ok at vende tilbage i morgen. Jeg prøver det her. Foreløbig tak.
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. juni 2006 - 08:00 #4
Du gør det bare når du er klar :-)
Avatar billede jerrydidde Nybegynder
19. juni 2006 - 14:40 #5
Hej igen
Det er perfekt nu, ingen problemer, har kørt med denne computer nu i flere timer uden det mindste. Det program må jeg sige er bare super. Jeg vil forøvrigt bestille den udvidede udgave med realtimeprotection.
Tak for hjælpen.
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. juni 2006 - 16:56 #6
Det var så lidt. Der kan godt være rester tilbage, som du bare ikke mærker, så du er stadig velkommen til at lægge en log med Hijackthis :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. juni 2006 - 14:59 #7
Husk at lukke spørgsmålet ved at markere mit navn, og klikke på "Accepter" :-)