Avatar billede mick Nybegynder
06. juni 2006 - 12:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Bedste projektstyringsverktøj

Vi er et lille firma med kontorer to kontorer i henholdsvis USA og Europa. Totalt er vi 8 ansatte. Vi er helt afhængige af at få et godt projektstyringsverktøj på plads, så vi alle kan arbejde bedre sammen som et team.

I dag har vi ikke noget samlet system. Nogle bruger web-mail, andre bruger Outlook, mens andre igen benytter en hosted Exchange-løsning.

Det vi er på jagt efter er en fælles platform som giver os:
- Email med mulighed for webmail, mail i Outlook og synkronisering mod mobile terminaler

- Dokumentdeling, med mulighed for versionshistorik m.m.

- Private og felles kontaktlister med gode muligheder for kategorisering.

- Private og felles kalendere

Det jeg ser for mig er en løsning hvor vi kan arbejde mest mulig som får, dvs. direkte i Office-programmerne fra Microsoft, men hvor alle data er lokalisert centralt.

Jeg har set lidt på de nye server-løsninger i Office 2007, men jeg bliver ikke helt klog på om det er noget vi kan bruge. Desuden går der jo et stykke tid før disse kommer i andet end betaudgaver, og vi vil gerne have en stabil og driftsikker løsning op så hurtig som mulig.

Aller helst vil vi have en hosted løsning så vi slipper for at drifte noget selv, men det kan vel muligvis blive svært at finde.

Når det kommer til pris bør det selvfølgelig helst være billigst mulig, men en engangssum på 20-30.000kr. eller evt. en månedlig udgift på 2-3000kr. er vi indstilt på at betale.

Tips og kommentarer modtages med tak.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2006 - 12:57 #1
Jeg ville nok kikke på Microsoft Project der kan arbejde sammen med resten af MS produkterne bl.a Outlook. Med fuld udnyttelse at den integration derligger i MS produktserien får du et ret stærkt projekt planlægnings og styrings værktøj.

Jeg er sikker på at man kan finde et firma der vil hoste en sådan løsning for jer
Avatar billede mick Nybegynder
06. juni 2006 - 13:11 #2
Tak for svar.

MS Project ser ud som en løsning der kan være aktuel og som ikke koster alt for meget. Det jeg ikke helt ser for mig er hvordan dokumentdeling foregår i Project. Ved du det?

Som sagt er en løsning hvor alle dokumenter ligger centralt at foretrække. Vi er helt afhængige af at alle har tilgang til alle dokumenter, uanset om man er på kontoret her eller i USA, eller på forretningsrejse for den sags skyld.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2006 - 13:42 #3
Det kan man f.eks. gøre ved at have en simpel filserver, eller skal det være avanceret, så en løsning via sharepoint server som project arbejder sammen med. Det er klart at jo mere avanceret det skal være jo dyrere bliver det også, men man kan tilgengæld opsætte er rigtig smart virtuelt miljø når man kombinerer e forskellige tjenester
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
06. juni 2006 - 15:38 #4
http://www.rallydev.com/
http://www.edgewall.com/trac/
http://www.basecamphq.com/

Dækker nok ikke alle dine krav, men måske kan en af dem bruges.
Avatar billede fxj Juniormester
06. juni 2006 - 22:09 #5
Hej Jeg er enig med bufferzone

Jeg arbejder i et grønlandsk firma og vi har 4000 km via satelit til hovedkontorets computer. Der 5 øvrige afdelinger på Grønland dækker et område på størrelse med Europa.
Vi kører med fælles mailserver og globalt adressekartotek.
Filer ligger på hovedserveren, hvor vi kan trække fra. På trods af den lange afstand og den dårlige forbindelse til Grønland kører det 100% stabilt med de Exchange-servere vi har.
Er man ude at rejse bruger vi VPN til at koble os på mail, Navision og filserver.

Vi har selv købt udstyret men outsourcet IT-driften og det virker bedre end de inhouseløsninger, der har været i de andre fimaer jeg harbejdet i

Med venlig hilsen
Flemming