Avatar billede danm Nybegynder
02. juni 2006 - 10:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan to programmer snakke sammen?

Hej

Kan et program sende noget data til et andet program som kører på en anden maskine i et netværk?

Jeg har et program der kører på en maskine og når en handling udføres skal der skrives et par tal til et andet program på en anden computer som er i samme netværk (begge programmer er lavet i vb). Det er så meningen at den lyttende computer skriver en kommentar i en statusbar.
Begge programmer har i forvejen fået indtastet hinandens IP adresser hvis dette vil gøre handlingen nemmere.

Kan dette laves i vb2005?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2006 - 13:31 #1
ja

remoting eller sockets var et par oplagte muligheder
Avatar billede danm Nybegynder
03. juni 2006 - 21:32 #2
hm.. Hvilken skal man vælge. Er det svært at kode, og har du et lille eksempel? Jeg har købt adgang til din artikel om remoting men jeg er stadig lidt forvirret.. (o=
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2006 - 00:26 #3
du bør vælge socket hvis du skal flytte meget store data, har en kompleks
request respons logik eller på anden måde har specielle behov

remoting er rimeligt lige ud af landevejen
Avatar billede danm Nybegynder
04. juni 2006 - 14:28 #4
Det drejer sig om cirka 2 intger tal, så det er ikke store mængder data. Remoting skal det nok være så. Kan det "lyttende" program så have en sub der kører konstant i baggrunden og lytter efter besked fra det andet eller skal det være en kommando som køres og så stopper programmet indtil der er kommet en besked..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2006 - 04:43 #5
alt det med at lytte sørger .NET remoting selv for
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2006 - 04:07 #6
danm ??
Avatar billede danm Nybegynder
27. juli 2006 - 15:22 #7
Hej Arne_V

Beklager de sene svar, men jeg er lige blevet opereret i skulderen så derfor har jeg ikke arbejdet ved computeren et stykke tid..  (o=

Har du en simpel kode som et eksempel til at sende to integer tal fra et program til et andet? Jeg må tilstå at remoting virker lidt avanceret for en som mig. Men jeg er jo stadig lidt ny..
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2006 - 15:35 #8
ok

har du laest min arikel om remoting ?

http://www.eksperten.dk/artikler/157
Avatar billede danm Nybegynder
27. juli 2006 - 16:50 #9
Ja den har jeg godt nok læst. Men jeg synes stadig det er meget svært emne.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2006 - 23:26 #10
prøv og lav et udkast til noget kode og post det her så vi kan hjælpe med det
Avatar billede danm Nybegynder
24. august 2006 - 12:37 #11
Jeg venter lige lidt med remoting ser det ud til..

Nu har jeg fået lånt en tyk bog om .net remoting, så ser lige om jeg kan komme et skridt tættere på at lære basis med denne.
Avatar billede danm Nybegynder
07. februar 2007 - 23:15 #12
Hm.. har vist glemt at lukke.. Arne_V, smid endelig svar hvis du får beskeden.. Mange tak for hjælpen med forståelse af remoting. Det er lit svært jo (o=
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2007 - 01:10 #13
ok