Avatar billede fun22 Nybegynder
30. maj 2006 - 22:32 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Nystartet Mangler kunder

Hej..

Jeg har lige startet egen virksomhed op inden for webudvikling, og mangler derfor en masse kunder..

Men hvordan kommer man i kontakt med potentielle kunder? Og hvor gemmer de sig??

Hvis man kan sige det sådan :)

Mvh Jesper
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2006 - 08:36 #1
Langt størstedelen af de nystartede irksomheder der går ned, gør det på grundaf manglende salg, så deter et væsentligt problem du her har fat i. Jeg kan give dig et par ideer.

Et af mine områder er webpromotion og søgemaskineoptimering. Du vil sikkert være enig i at en del af de kunder, der er på markedet for den slags tjenester, vil søge deres samarbejdspartner i søgemaskinerne, for at se hvad der er derude. Det vil derfor være væsentligt for dig at:

- du vælger de søgeord som folk faktisk søger med i søgemaskinerne
- optimerer dit eget web site, så du har en god placering for disse søgeord
- du designer dit web site, så det er let for potentielle kunder at finde de oplysninger de efterspørger.

Hvordan du gør dette kan du bl.a. læse om i artiklerne her på eksperten hvor jeg og andre har skrevet en del. og du kan spørge hvis du har problemer.

Endelig er der slevfølgelig alle de gængse metoder med annoncer og opsøgendearbejde. Jeg vil anbefale at du tænker lidt bredere end bare web sites og web design. Hvad med web løsninger. Jeg tænker her på web interfaces til forskellige databasebaserede applikationer der løser forskellige opgaver. Det kunne være dokument registrering og journalisering, klagehåndteringssystemer, tidsregistrering og alt andet administrativt. Disse produkter kunne du så sælge lige som æbler og pære. Det er ofte lettere at sælge et relativt velbeskrevet produkt i forhold til at sælgee n individuel løsning som et web site
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. maj 2006 - 16:32 #2
Tusind tak for hjælpen.. Det du siger med web interfaces er det at jeg giver mig til at udvikle et systemn feks. journalisering og så sælger et færdig produkt? Som jeg jo så kan sælge til flere kunder..
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2006 - 17:56 #3
Ja det er det. Jeg har fået udviklet flere forskellige systemer til mit arbejde (derer en af forsvarets skoler). Alle er database drevne applikationer med web interface som brugerne taster ind i og læser fra. F.eks. har jeg et system til at (plan)lægge skoleskema med. Vores skemaplanlægger taster alle oplysninger ind via et web interface og alle elever og lærere ser skemaet via et andet web interface.

Hvis du har nogle forskellige løsninger du sælger, gør det din kundeflade større og dermed dine muligheder større. En kunde der allerede har købt et system vedkommende er glad for er mere tilbøjelig til at ringe til dig når han skal have lavet eller ændret sit web site.

Du vil også opdage at derer penge at hente i at tilpasse standard systemer, jeg ved f.eks. at vores skemaplanlægnigssystem er solgt til3 andre skoler i forsvaret. Alle disse skoler købte systemet billigt og har så efterfølgende betalt for at få det tilpasset og ændret løbende. Jeg mener man kalder det krydssalg
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 18:00 #4
Og hvis du lige skal have et tip til det som man kan tjene penge på inden for webudvikling nu om dage, er det systemer baseret på Service Oriented Architecture (SOA) :-)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 18:02 #5
Og hvad bufferzone mener med webinterfaces er faktisk bare at bruge et klassisk MVC pattern, til at opbygge et websystem på.

At kombinere SOA og MVC giver nogle rigtig rigtig dejlige flexible systemer. Kan forresten anbefale XSL(T) til View delen.
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. maj 2006 - 19:32 #6
Okay bufferzone tak for vejledningen.. Jeg vil lige prøve at lægge hovedet i blød ;)

tdafoobar >> Kan godt være jeg spørger dumt men hvad er SOA, MVC og XSL(T)??
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 22:08 #7
helst ikke, fordi så får jeg en ide om at du langtfra ved nok omkring webudvikling til at det er værd at starte et firma ;-)

SOA/MVC er arkitetktur, metoder man koder på. Du kan læse mere på wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Service-Oriented_Architecture
http://en.wikipedia.org/wiki/Model-view-controller

XSL(T) er et xml baseret template sprog:
http://www.w3.org/TR/XSL

Altså.. du har vel ikke bare lavet et firma for at sætte forums og prelavede CMS systemer op vel ? (Er der alt for mange som gør)
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
31. maj 2006 - 22:26 #8
Hej Fun22,

Hvis jeg var dig ville jeg lave nogle forskellige pakkeløsninger fx. til små eller mellem store virksomheder. Og via det, lave noget opsøgende salg. Du kan (alt efter budget :D) sende nogle brochure eller breve ud og sige at du ringer indefor de næste par dage, derved bliver folk ikke bare "overrasket" og siger nej så snart du ringer.

mvh Brian
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 22:28 #9
ohh. ja, brian minde mig lige om noget.

AIDA modellen er vist optimal til dig. Det er en reklame model, eller hvad vi nu skal kalde den. Google har en del artikler omkring den: http://www.google.com/search?q=AIDA+modellen
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 22:29 #10
(faktisk hvad brian sagde, er konceptet med AIDA)
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
31. maj 2006 - 22:32 #11
Den har i hvertfald vist sig effektiv for mig, og husk det er altid de første kunder det er sværest at få fat i, resten kommer stille og roligt når du får dig et godt ry.

mvh Brian
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 22:34 #12
korrekt :)

Derudover vil jeg anbefale dig at markedsfører dig på Engelsk, da der er utrolig få kunder I Danmark, de store/seriøse kunder finder du I London.

Men det afhænger af ens egen målgruppe.
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. maj 2006 - 22:56 #13
Okay alle sammen, tak for jeres hjælp.. Jeg vil prøve at lave nogen pakker, samt færdige løsninger..

tfafoobar >> Jeg har programmeret i 4 år og har endnu aldrig støttet mig op af færdig lavede eksempler. Jeg er heller ikke uddannet inden for området, så det er bare et fritids projekt ;)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 23:01 #14
fun22 godt godt, men hvis du har kodet i 4 år, vil jeg mene det er på tide du begynder at studere de "finere" metoder inden for faget.

Køb/Lån en bog om OOAD, og GoF patterns :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
24. august 2006 - 21:53 #15
Smid et svar jer der vil have points..
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
25. august 2006 - 11:04 #16
svar :D
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
25. august 2006 - 11:04 #17
ups