Avatar billede gotchi Nybegynder
28. maj 2006 - 02:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Betalinger på hjemmesider

Er det ulovligt for unge personer under 18 år at tjene penge via sms-gateways og paybal registering, hvis de har deres forældres underskrifter?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 02:59 #1
Det er ikke ulovligt at tjene penge selv om, at man er under 18 år.
Avatar billede gotchi Nybegynder
28. maj 2006 - 03:07 #2
Hvad hvis man tjener over 300.000 kroner pr. 4 månede, og at man er eksempelvis 15-17 år, og at man så IKKE står i papierne som sine forældre?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 03:13 #3
Hvilke papir?

Du skal bare betale skat af det du tjener, så er der ingen grænse for hvor meget man må tjene.

Tjener du for meget vil du så ikke kunne få SU m.v., men tjener du nok er det jo også ligemeget med penge fra det offenlige.
Avatar billede gotchi Nybegynder
28. maj 2006 - 03:16 #4
Okay, det vil sige jeg, som er 16 år sagtens kan købe en betalingsgateway på nogle websites, og begynde at tjen en masse penge ind?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 03:20 #5
Tror ikke at du kan købe en betalingsgateway adgang, det kræver nok at du er 18 for at købe de omtalte produkter, da det jo kræver at man er myndig.

Det kan dine forældre så gøre.

Men der er ingen grænse for at du ejer siderne og evt. lejer/låner denne gateway hos dine forældre også tjener de penge der kommer ind på dine website.

Igen skal du naturligvis oplyse alle indkomster til skat. Noget skal du ikke betale af, men tjener du 300.000 på denne korte periode, så skal du nok op og betale ret meget i skat :)
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2006 - 11:02 #6
For at bruge en betalingsgateway skal du have en Dankort ved PBS og denne kræver så vidt jeg husker at den ansvarlige er over 18
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 13:32 #7
Du behøver l ikke Dankort. Du skal bare havde en indløsningsaftale med PDS om at kunne modtage Dankort m.v. på din gateway :)
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2006 - 13:53 #8
barcadoil -> Hvis den var i relation til min kommentar, kan jeg se at når jeg gennemlæser den er det en elendig formulering.

Jeg mener selvfølgelig at man skal have en indløsningsaftale hos PBS, ikke at man personligt behøver at have Dankort.
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 14:03 #9
Leif.. Det er i orden.. Der var en del slåfejl i min kommentar kan jeg se :)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 18:28 #10
Nu har i jo så glemt at skrive, at hvis man tjener mere end 50.000 kr. om året skal du registere firma :-) ellers kan du betale det ind som B-skat.
Avatar billede gotchi Nybegynder
17. juli 2006 - 15:26 #11
lukketid