Avatar billede fotobob Nybegynder
24. maj 2006 - 10:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Trendy lime-grøn?

Hej kan i ikke smide nogle farvekoder med en lækker limegrøn?

har prøvet lidt frem og tilbage, men vil gerne se jeres bud.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 10:36 #1
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 10:39 #2
Eller faktisk kan jeg bedre lide farven http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/?code=395#table
Men den er lidt mere gul i det...  så ved ikke om den kan kaldes limegrøn.. :D
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 10:44 #3
Jeg vil lige nævne at de grønne/gule toner kan være ret forskellige fra skærm til skærm -- har jeg bemærket fordi jeg selv er igang med at redesigne mit eget website i de farver...  :)
Avatar billede fotobob Nybegynder
24. maj 2006 - 10:49 #4
synes de er for gule...
Avatar billede fotobob Nybegynder
24. maj 2006 - 10:53 #5
På min skærm er denne lime-grøn
#93CE2E
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 10:53 #6
køb en lime frugt, en køkkenkniv en flaske tequilla og noget foto-papir.

Gå hjem, print farverne. Skær limen over med kniven, og herefter sammenlign farverne.
Derudover henter du nogle shots glas, og drikker tequalla og spiser lime frugten, for herefter at vudere farverne på den den halfdel.

Når det er gjort, så spiser du den anden halve lime, og drikker noget mere tequilla, for at fejre du har valg farven.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 10:54 #7
Eventuelt brug din scanner før du begynder på tequillaen, og prøv at scanne frugten :)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 10:55 #8
Derudover er hover-farven på "Butikken" (menupunkt af eksperten.dk) også rimelig limegrøn. (alså mouse-over)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 11:14 #9
Ja feks 375 er mere lime, men jeg synes ikke den er så trendy.
http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/?code=375#table

tdafoobar> Jeg ville nok snarere købe en pantone-vifte, en lime og en flaske tequilla.
Avatar billede fotobob Nybegynder
24. maj 2006 - 11:22 #10
Takker for inspirationen.

Men...en rød der kan parrres med denne farve #93CE2E  ??
Avatar billede jokkejensen Novice
24. maj 2006 - 11:34 #11
www.colormatch.dk :), du kan dog ikke sætte den med #hex værdier
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 11:34 #12
Den farve der kan ikke gengives i cmyk, bare lige så du ved det :)

Rød: #E83434
Eller en lidt mere konservativ rød: #CE3636
Avatar billede fotobob Nybegynder
24. maj 2006 - 11:42 #13
ok hvad betyer det? kan jeg ikke printe den ud så det bliver den farve?
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 12:09 #14
Korrekt -- den bliver lidt mørkere.
Avatar billede fotobob Nybegynder
24. maj 2006 - 12:12 #15
ok hvordan skal jeg så gribe det an?
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2006 - 12:24 #16
I Photoshop kommer der en en lille gul advarselstrekant frem når du komer uden for print gamut. Trykker du på den lille farvede firkant under, får du den nærmeste værdi som kan gengives i cmyk.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
24. maj 2006 - 15:53 #17
www.limegrafix.com

Dér kan du se en hel masse nice Limefarver (Deraf deres navn ;)

Tryk "Print Screen _ SysRq" knappen og indsæt det i et billedredigeringsprogram, hvorefter du kan bruge den der lille farve-sjover til at finde den limefarve du vil ha' :)

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede caf Nybegynder
24. maj 2006 - 22:08 #18
#80FF00
Avatar billede lund_dk Praktikant
29. maj 2006 - 19:55 #19
Jeg er i gang med et site på www.referencer.lund.dk/hobbyoggaveboden/ et limegrønt design, her er måske lidt farver der kan inspirere.