Avatar billede bluetooth Nybegynder
23. maj 2006 - 14:07 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern hardware til to bærbare

Mine kæreste og jeg har to bærbare (Zepto Znote 4200 og Acer Ferrari 3400), som vi gerne vil kunne bruge hver for sig men tilsluttet disse ting:

Logitech diNovo media desktop (via USB)
Højttalersystem (via alm. "jack"-stik)
Scanner (via USB)
Laserprinter (via USB)
Inkjet printer (via USB)
Samsung SyncMaster 193P (via VGA-kabel)
Enkelte andre eksterne USB-ting såsom f.eks. kortlæser og mp3-afspiller.

Og så strømkablet ;-)

Findes der monstro en smart måde at tilslutte disse ting på, så alle kabler ikke skal sættes i de bærbare ved tilslutning og tages ud, hvis de bærbare byttes rundt?
Avatar billede beorn Nybegynder
23. maj 2006 - 14:16 #1
min umiddelbare tanke er en docking station/port replikator, men ved ikke om det er det som du leder efter.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
23. maj 2006 - 14:21 #2
Ved ikke om du kan finde en USB port replikator der kan det hele, men mon ikke det meste kan klares med f.eks.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115296
Avatar billede beorn Nybegynder
23. maj 2006 - 14:29 #3
eftersom mange af tingene sidder på USB vil en USB-hub også kunne klare meget af det for en meget fornuftig pris.
Avatar billede bluetooth Nybegynder
23. maj 2006 - 14:31 #4
Hmm...

nheilbuth: Targus USB 2.0 Port Replicator ser ud til at kunne tage en del, ja... Men skal kombineres med USB-"splitter", så alle USB-delene kan tilsluttes samtidig.

Det ER jo dybest set bare en boks, der kan forene USB, Jack-stik og VGA, jeg skal bruge... Måske en portreplikator er sagen...
Avatar billede bluetooth Nybegynder
23. maj 2006 - 14:33 #5
beorn: Den ville dog ikke kunne tage VGA, vel? Så skal stadig til den bærbare tilslutte USB (hubben), VGA (monitor), jack (lyd) og strøm-kilden. Fire styk :-(

Men du har ret... Det kan selvfølgelig gøres meget billigere!
Avatar billede beorn Nybegynder
23. maj 2006 - 14:38 #6
USB hubben er den billige løsning som koster en 100-150 kr.

en docking station ville blot kræve at du satte den bærbare i docking stationen og derefter vil du kunne arbejde som du ville med alt dit tilbehør. den vil tilgengæld nok koste en 800-1600kr (gæt baseret på hvad jeg selv har givet tidl. for docking stationer).

det er sådan det billige og det dyre løsningsforslag. Nheilbuths port replikator vil være mellemvejen.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
23. maj 2006 - 14:44 #7
Targus USB 2.0 Port Replicator har 5 indbyggede USB stik, hvis du har brug for mere burde den jo kunne udvides med en USB hub, så den kan vel alt det du har brug for?
Avatar billede bluetooth Nybegynder
24. maj 2006 - 10:00 #8
Nej, jeg må vel bare spare op...

Kan jeg give jer begge point, hvis I indsender hvert sit svar?
Avatar billede beorn Nybegynder
24. maj 2006 - 10:06 #9
ja du kan selv vælge point opdelingen hvis vi begge to giver et svar. glad for at vi kunne hjælpe.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
24. maj 2006 - 10:21 #10
takker for point
Avatar billede bluetooth Nybegynder
24. maj 2006 - 10:27 #11
Fik I så begge 60 point?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
24. maj 2006 - 10:38 #12
Nej point bliver delt, så 30 hver!
Avatar billede bluetooth Nybegynder
24. maj 2006 - 14:31 #13
nå... øv! Jeg havde gerne givet 2x60pt...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
24. maj 2006 - 14:32 #14
Det er helt i orden. Jeg er egentlig lidt ligeglad med point!
Avatar billede beorn Nybegynder
24. maj 2006 - 14:34 #15
det skal du ikke tænke på, pointene er lidt ligemeget. vi er her jo mest for at hjælpe hinanden :)