Avatar billede psycho42 Nybegynder
22. maj 2006 - 09:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forklar mig venligst dette bug ?

Hej Experter.

Jeg har sammen med 2 andre siddet og arbejdet på en opgave for Sadolin. Vi har benyttet asp og brugt lidt javascript, men har haft problemer med at det er blevet tolket meget forskelligt af browserne. og vi troede da også at det var browser fejl.

Men her kommer det mest mystiske jeg har set længe. Vi har lavet en farve skifter i javascript, og den har virket fint på de sider vi har benyttet indtil jeg efter et stykke tid og rapport skrivning tilføjede sider igen (nye).

Så virkede vores farveskifter pludselig meget anderledes.

her er links:
http://the-psycho.dk/sadolin/default.asp <-- Virker

http://the-psycho.dk/sadolin/default2.asp <-- Fejl (prøv at skifte farve)

I firefox bliver vores øvre menu rykket og i internet explorer skifter farven ikke nederst i vores site.

Det eneste der er af forskel er, at der er en kommentar øverst på default.asp (som virker) ?? - Nu er jeg ikke prof., men det kan da ikke være rigtigt at dette skal kunne påvirke vores design ??

Vi har desuden også noget andet javascript som også kun virker rigtigt i firefox, når kommentaren er der...

Nogen der ved hvad der er galt ? - kan kommentarer virkelig påvirke vores design ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 10:31 #1
Jeg kan ikke se nogen fejl?
Farven (og billedet) skifter i: Opera v8.54, FireFox 1.5.0.3, Internet Explorer v6 SP2
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 10:33 #2
Det med at det bliver rykket, er nok pga formen..

Prøv med: <form ... style="display:inline">

eller: <form ... "style:margin:0px">

"margin:0px" kan vist også erstattes af "padding:0px".. men er ikke helt sikker..
Avatar billede psycho42 Nybegynder
22. maj 2006 - 10:33 #3
Okay.. - ahh - måske du kører i en mindre skærmopløsning. Fejlen opstår i 1280x1024 og op efter.. - glemte jeg at nævne (sorry)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 10:35 #4
Hehe.. Jeg har en bærbar med widescreen.. så jeg kører med 1280x800.. :-)
Avatar billede psycho42 Nybegynder
22. maj 2006 - 10:38 #5
Nice :) - Nå men de to style's virkede ikke :/ - kunne godt se en lille ændring med margin="0px" - men ikke noget som gjorde noget vildt :)
Avatar billede psycho42 Nybegynder
22. maj 2006 - 10:41 #6
og heller ikke den sidste der :/
Men som sagt, bliver fejlen "rettet" så snart jeg tilføjer en kommentar
                                      <!--************************************************
*        - Forum lavet af XXXXXXXXXXXXXXX -      *
*        - For løsninger til web:                *
*          -                                      *
*                                                  *
*        -  Færdigheder:                          *
*          - html                                *
*          - photoshop design                    *
*          - asp (forum, nyhedssektion, login mm.)*
*          - Multimedie løsninger                *
*          - Oversættelse til engelsk og tysk    *
*                                                  *
*          - Uddannet på selandia-ceu -            *                                    *************************************************-->
Avatar billede cortx Nybegynder
08. juni 2006 - 17:25 #7
Hvis det virker når du har den comment i, kan det være fordi du har hentet det et sted, og indehaveren vil have hans "reklame" skal vises. Så snart det fjernes, laves en bug.

Hvis ikk det er det, kan det være fordi du i din css fil skal have:
body { height: 100% }

og i den tabel/div der indeholder baggrundsfarve, skal også have height: 100%.

Burde løse problemet.

- Cortx
Avatar billede psycho42 Nybegynder
08. juni 2006 - 17:32 #8
Kommentaren er min egen :) - Så det er ikke noget med det...Hvorvidt der skal rettes i css'en er jeg ikke sikker på, men lige nu er den afleveret til bedømmelse, så må ik ændre på filerne, før efter dette :) -  tak for kommentaren. Vender tilbage når jeg kan
Avatar billede psycho42 Nybegynder
12. august 2006 - 16:12 #9
hm - underligt - lukker det - har aldrig fundet løsnigen - men er ikke relevant mere